sb

/sb

About sb

Deze auteur heeft nog geen informatie verstrekt.
So far sb has created 1132 blog entries.
15:29 09/03/2005

Kroegavond

09/03/2005|

Al met al een vrij geslaagde avond. Het begon al vroeg met een lezing/discussie-avond over vrouwenrechten (en dan voornamelijk over de schendingen daarvan) in Colombia. Ondanks de enigszins lage opkomst toch een zeer geslaagde activiteit met enkele bijzondere culinaire creaties.

Hierna kon de 'gewone' kroegavond op gang komen. Helaas ging dit in het begin wat stroef, maar zo rond een uur of 12 was er toch wel sprake van een gemoedelijke drukte. Na enige leegloop resulteerde dit uiteindelijk in een handjevol mensen die onder het genot van enkele oerhollandse meezingers en de door Frank fraai getapte biertjes de bar goed overeind wisten te houden.

Een degelijke avond gevolgd door een degelijke doch korte naborrel. Voor herhaling vatbaar.

11:46 05/03/2005

Kroegavond

05/03/2005|

Het was weer een goed feestje op deze donderdag! Het was de laatste avond van de cyclus. De avond begon met een leuk rollenspel, de aanwezige leden werden in groepjes van 4/5 ingedeeld om een tijdschrift te maken met daarin je eigen passies.

Daarna liep de avond over in een redelijk feestje, maar zo rond 1h begon het echt een goed feestje te worden en zijn we als vanouds doorgegaan tot iets over 4en. Het was een gezellige avond, veel oudleden vonden de weg ook weer naar het mooie Asterion.

13:05 02/03/2005

SB wissel

02/03/2005|

Inmiddels 40 vuilniszakken, 4 uur slaap, rotte vissenkoppen, een ontelbare hoeveelheid blauwe plekken, een wissel-wasje en een heerlijke douchebeurt verder… Wat een teringbende hebben jullie er weer van gemaakt zeg, maar het was een goede wissel!

Na een etentje (waarbij Gido niet kon wachten en het niet kon laten om met voedingswaren te gooien) en een vergadering van met de RvT even stijlvol in brasjasje geborreld bij de Beiaard, het voorportaal van de hel die komen zou… Eenmaal voor de deur van Asterion, wat donderdag weer een kroeg zal zijn, begon de spanning toch wel iets te stijgen. Na vele jammerlijke pogingen om via het ouderejaarsvak achter de bar te komen zijn we toch maar enigszins overgestapt op tactiek, wat vooral resulteerde in barduiken. Iets wat bij mij nogal wat blauwe plekken en kneuzingen heeft opgeleverd. Echter eenmaal achter de bar staande was het nog de kunst om de sleutel van de kelder te vinden, ook dit heeft geresulteerd in meerdere keren als een kip zonder kop achter de bar rondrennen.

De kelder eenmaal bereikt te hebben, was het natuurlijk compleet volgebouwd en voorzien van de nodige waterfusten. Dit alles niet bepaald bevorderlijk voor de situatie boven bij de bierbehoeftigen, waar de dierlijke instincten van de mens hoogtij vierden. Een meevaller was toch nog dat de tapkranen recht stonden, zodat niet met fonteintjes getapt hoeft te worden. Nog wat mensen achter de bar weggesleurd, en een feestje kon beginnen! Rond 3uur maar de laatste ronde erin gegooid, om aanstalten te doen richting de schoonmaak. De rotte vissenkoppen in de kluis bleken toch uitermate geschikt om de kroeg van haar bezoekers te ontdoen;) Nog even nageborreld bij Taste om daar de inmiddels beroemde sneeuwschep te halen, en omstreeks half6 kon de schoonmaak beginnen… Nog even snel semi-douchen in de spoelbak, en in aardig tempo geschept en gekrabt, om zo rond half8 richting huis te gaan om even te heerlijk te douchen en te slapen. Nog even en dan weer schoonmaken…

Inventarisatie van mij:
-ontelbaar veel blauwe plekken
-2 kneuzingen
-overhemd nog heel!
-jasje 2 knopen kwijtgeraakt
-Vermaeck: grootsch!

Of ik er al spijt van heb? Nee, misschien dat het vandaag komt;)

00:31 26/02/2005

Kroegavond

26/02/2005|

De avond begon met hele foute muziek. Liedjes als "Liposuction", "Bier en tieten" en "Oops I did it again" zorgden voor een uitstekende sfeer. Vooral Van Domburg bewees wederom zijn uitgebreide kennis van hele foute muziek. Er kwamen maar weinig mensen vroeg aanzetten en het beloofde dan ook een rustige avond te worden.
Echter, de hoop op gratis bier lokte uiteindelijk toch veel mensen uit hun grot en rond half 12 was er een massale instroom van dorstig volk. Zij konden nog net de presentatie van de TT meepakken die een quiz had georganiseerd over Tsjechië. Hier bewees Van der Hoorn zijn kennis en won de meter bier (op te halen in Plzen).
Na kort gewacht te hebben was het tijd voor de nieuwe JC om de aandacht te pakken. Waar zo veel JC's gefaald hebben in dit opzicht, hadden zij, dankzij een goed plan en degelijke voorbereiding, geen moeite om de belangstelling van het publiek te krijgen. Zij gingen namelijk met hun rug naar de bar staan waarna het SB en de tappers bekertjes, pitchers en zelfs emmers water over hen uitstortte. De aandacht was getrokken. Terwijl Asterion verduisterd werd en de Stroboscoop flikkerde liep de JC naar het podium waarna zij een kort verhaal hielden. Vertigo bleek de naam. Eindelijk kreeg het volk zijn bier dat, mocht het glas niet in 1 keer leeg gaan, zij op de viltjes konden plaatsen die Vertigo had gemaakt.
Nadat de JC uitgebreid gefeliciteerd was gingen veel mensen er vandoor. De harde kern bleef te goeder trouwe wel achter en het feest kon beginnen. Er werd goed gedanst en gezopen. Toen het zuipen de overhand kreeg werd het echt gaaf. The Offspring, Happy Hardcore en House of Pain kwamen allemaal voorbij. Springen en schreeuwen werd de trend.
Om 10 voor 4 hebben wij gezamenlijk ons allerlaatste laatste rondje erin gegooid waarna meegeblèrd werd op Hazes en De Stad Amsterdam. Gezien komende dinsdag hoefde er niet veel schoongemaakt te worden en kon de naborrel dus snel beginnen. Want hoewel wij tijdens onze dienst een biertje niet geschuwd hebben, hadden wij een aardige dorst opgebouwd gedurende de avond. Er werd vooral gemijmerd over de avond en het afgelopen jaar waarbij woorden als "Vroegah" niet geschuwd werden. Ook het SB van Taste vereerde ons nog even met een verzoekje.
Om half 9 had bovengetekende helaas een onmisbaar college en dus moest de naborrel even onderbroken worden. Om half 11 trof ik gelukkig Steenis en Anita nog enigszins wakker aan in Asterion en hebben we na een laatste whisky bakkertje bart vereerd met een bezoek. Na het broodje zijn we het aankomende SB lastig gaan vallen in de C&A waar ze hun gilletjes aan het ophalen waren.
Ergens rond half 12 zijn we naar huis gegaan en was het mooi geweest.

Het bovenstaande verhaal doet eigenlijk af aan de avond aangezien lang niet alles erin staat. Samenvattend kan ik wel zeggen dat wij het een geniale dienst vonden en het een passende afsluiting is van een jaar lang diensten draaien. Tot komende dinsdag!

Het idee was goed,

Asterion!

Jansen, Van Hamersveld en Van Steenis.

13:41 23/02/2005

Kroegavond

23/02/2005|

Het was weer een een goede dinsdagavond. We begonnen al vroeg met de cyclus van Q. De spreker was helaas wat verlaat waardoor we begonnen met een quiz: hoe vrouwelijk is jouw brein? Dit zorgde al voor een goed begin van de avond. De spreker Inge van den Broek van talentenbureau Paluka gaf een leuke presentatie over je innerlijk, je sterke kanten en welke valkuilen je tegen kan komen als persoon.

Daarnaast gaf ze tips om ’s ochtends goed op gang te komen, gevolgd door de zonnengroet. Het was een grappig gezicht vanachter de bar om ongeveer 25 mensen op de vloer van de kroeg te doen alsof ze met hun neus door het gras gingen, terwijl dat toch eigenlijk de mooie naar bier ruikende vloer was 😉

Zo rond 10h begon de ‘gewone’ kroegavond, het was gezellig druk voor, er werden goede gesprekken gesproken en het bier vloeide rijkelijk. We werden telefonisch op de hoogte gehouden van enkele acties buiten de kroeg, enkele oud SB’ers keken wat diep in de pull, de KSB’ers werden ook goed voorzien van menig laatste biertje en vanaf een uurtje of 3 kwamen er eigenlijk alleen nog maar slechte moppen vanuit de ‘huiskamer’. Om iets over 4 iedereen eruit geschopt en na een snelle schoonmaak kort nageborreld want iedereen moest weer vroeg dingen doen.

Voor sommigen wil ik nog zeggen sterkte met de kater en tot morgen in Asterion!

17:18 18/02/2005

Kroegavond

18/02/2005|

De avond begon al vroeg met het eerste deel van de CyQlus van dispuut Quenouille met het thema succes. Er was een spreker die zijn visie gaf en zorgde voor de aanzet van vele discussies. Een interessant voorprogramma.
De rest van de avond was ook geslaagd. Het was nog even wat drukker maar helaas vonden veel mensen het op een gegeven moment noodzakelijk Asterion te verlaten voor n.n.t.n.t's.
Er waren nog enkele oud-leden die van een afstudeerborrel kwamen en nog eens weer een drankje wilden doen in Asterion.
De mensen in het ouderejaarsvak vermaakten zich prima met de nodige dobbelspelen waaronder mexicaantje.
Het KSB was een interessant gespreksonderwerp.
Een prima avond met een goede schoonmaak en een degelijcke naborrel… Het ontbijt bij de bakker was goed en tegen half negen lekker mijn bed opgezocht.

15:23 12/02/2005

SMIT feest

12/02/2005|

Het eerste SMIT-feest van het nieuwe jaar, een hoop nieuwe gezichten gezien! Het thema van de avond was valentijns-karaoke en dat beloofde een spectacel te worden.

Zoals gebruikelijk kwam het wat laat op gang, maar zo rond 1h was het een mooi feestje, rond half 3 werd bewezen dat je geen zangtalent nodig hebt voor karaoke, een goede dosis alcohol helpt ook.

Tot morgen bij de filmavond!

08:17 28/01/2005

Kroegavond

28/01/2005|

Net pas thuis van een naborrel waarin goede discussies gevoerd werden over kinderen hebben/willen, horoscopen en natuurlijk relaties. Er werd nageborreld met Anita en mij (Leppers), Lex, Q, Guy en Rogier. Maar laat ik met het begin beginnen.

De avond begon rustig en kwam moeizaam op gang. In de loop van de avond kwamen er steeds meer mensen en werd er bewezen dat je absoluut geen talent nodig hebt om je op het podium, of uberhaupt de dansvloer te bevinden. Het zag er weer goed uit vanaf de bar, dit alles werd natuurlijk mogelijk gemaakt door Rik die prima draaide.

Om 3h werd de laatste ronde erin gegooid en na een snelle schoonmaak kon er aan de naborrel begonnen worden. Nog even aan de deur gediscusieerd met twee externen die graag nog een biertje wilden, dit zat er voor beiden niet in, maar ik vond het gesprek erg grappig en een leuke onderbreking van de standaard gesprekken! Zoals reeds eerder gezegd, goede naborrel! Echter, midden in de winter de pakkerij uitlopen en het is bijna licht, is wat minder..

Kortom: het was een leuke avond wel wat rustig, maar hoop dat dit komende weken goed wordt gemaakt nu de tentamens voorbij zijn. Ik ga slapen, welterusten!!

19:39 26/01/2005

Kroegavond

26/01/2005|

De avond leek een typische tentamenweek-dinsdag te worden. Maar langzaam maar zeker druppelden er steeds meer mensen naar binnen. Uiteindelijk was het nog redelijk druk in de kroeg en zeker heel erg gezellig.

Er waren een aantal opmerkelijke dingen deze avond. Tim Klifman bijvoorbeeld die zich behoorlijk uitslooft bij de huisgenotes van Roel, door hun jassen aan te nemen en op te hangen. En door ze nog een half uur bij de kapstokken aan de praat te houden, toen ze van plan waren te vertrekken.
Of Michiel die met een paar anderen hevig in discussie was, waarbij het onderwerp razendsnel wisselde en het al of niet hebben van een goed punt leek af te hangen van het aantal decibellen dat je kunt produceren.

Ook kregen we nog bezoek van een zatte noaber, die absoluut niet te verstaan was en na een biertje en een cola met een klein beetje vieux verder ging naar andere verenigingen.

Uiteindelijk verzamelden de overblijvers zich allemaal in de 'huiskamer' en gingen ze na de laatste ronde om vier uur langzaam richting huis of externe naborrel.
Samen met Jan-Willem, Anita en Martijn nog even nageborreld en om half 7 mijn bed maar weer eens opgezocht.

Al met al een zeer geslaagde dinsdagavond, zeker voor een tentamenweek!

15:09 21/01/2005

Kroegavond

21/01/2005|

Tentamens blijken wederom een vrij negatieve invloed te hebben op de leden.. Waarom blijft die drukte uit als iedereen de volgende dag(en) tentamens heeft? Is men niet bekend met de positieve werking van een pre-tentamen-biertje?

Helaas niet. Hoewel het wel een erg gezellige avond was, bleef echte drukte uit. Uiteraard waren Klif en vd Hoorn de eerste en de laatste om te komen en gaan, waarbij de verjaardag van laatstgenoemde ook nog even tussen neus en lippen door werd gevierd met een de Tweeter. Een uitstekend idee, waarbij ook gelijk even een nieuw spel bedacht werd, om onze bierdrinkers enigszins bezig te houden. Spelregels kunt u een keer in de kroeg leren, hoewel ik betwijfel hoeveel van deze regels bij dezen en genen zijn blijven hangen.

Dit was ook direct de meest spannende gebeurtenis van de avond, om 3 uur was het leeg en zijn we aan de naborrel begonnen. Gelukkig ingeluid met nog enig vermaak verzorgd door een extern clubje die nog even tegen SB en tappers aan wilde hangen. Rustige maar leuk avond!

Tot dinsdag!