sb

/sb

About sb

Deze auteur heeft nog geen informatie verstrekt.
So far sb has created 1132 blog entries.
06:13 08/04/2005

Kroegavond

08/04/2005|

Het is weer zover, de alom gehaatte tentamentijd. Een fenomeen wat vaak garant staat voor een laffe avond. In den beginne leek het ook deze richting op te gaan. Totdat opeens daadwerkelijk mensen binnenstroomden! Hiermee was het bovenstaande (vrijwel feit) voor deze avond ten gronde en kon een feestje beginnen!

Na een rustige beginsfeer kwam er muziek, foute muziek! Wat resulteerde in een geniale avond. Selecties als 'Hakkuh en zage', Starkoo mixjes, etc mochten hierbij natuurlijk niet ontbreken. Rik zorgde tevens voor visuele ondersteuning bij bepaalde nummers, waarbij omstanders het maar te ontwijken hadden. Klif kreeg bier over zich heen gemorst (vast en zeker per ongeluk;)), Rengelink die tegen de bar aan stond te rijden alsof het liefde op het eerste gezicht was. Nogmaals Klif, die ineens obsessief aan een pul begon te lurken omdat hij niet kon zien welke naam erop stond, en dus moest verifiëren of het de zijne was. Ongetwijfeld nog meer onvergetelijke gebeurtenissen, maar ik ben ze in ieder geval vergeten. Kortom een avond om niet te missen!

Een nieuw binnenwaaiend mixje genaamd 'P-clip' bleek toch niet zo'n succes, hoewel het aan belangstelling en nieuwsgierigheid niet mocht ontbreken. Studentikoze gezangen werden aan het eind van de avond nog eens luidkeels ten gehore gebracht, waarbij na vele liederen de schoonmaak ingezet kon worden.

De naborrel werd ingeleid en voortgezet met een Duits en Italiaans karakter, wat de nodige hilariteit en voortzetting van foute nummers met zich meebracht. Tijdens een campusnetqueeste is nog gestuit op foto's van een niet nader te noemen clubje, wat voor een mooie afsluiter heeft gezorgd.

Nu maar 'ns m'n bed in, nog een paar uur en dan op beleidsweekend! Ik heb dr zin an! Dinsdag weer at your service!

05:55 08/04/2005

Kroegavond

08/04/2005|

Het was hoe dan ook een verrassende avond!
Het leek eerst een typische tentamenweek-avond te worden, met enkele mensen die geen tentamens meer hadden of tentamens die toch kansloos zijn. Het werd echter een avond met behoorlijk véél mensen die geen tentamens meer hadden of tentamens die toch kansloos zijn.

Om tien uur zat er welgeteld één persoon aan de bar, maar binnen een uur was de kroeg vrij goed gevuld. Men begon voorzichtig met de heupen te wiegen, onder het genot van een biertje. Vervolgens kwam daar een beetje voetenwerk bij, onder het genot van nog meer biertjes. En uiteindelijk resulteerde dit, mede dankzij goed draaiwerk van de Musicie, tot een stel hossende en springende mensen met te veel biertjes en pullen.

Na een paar uur dansen, hakken en springen, en uiteraard enkele bekende meezingers, was het om half 4 toch tijd voor de laatste ronde. Dit maal vergeten luidkeels te roepen door ondergetekende, maar Hazes en Jansen wisten dit ook wel duidelijk te maken.

Na een goede schoonmaak kon om half 5 de naborrel beginnen, nog enkele foute en Italiaanse nummers, mede dankzij Rengelink, en toen was het een goed uur later welletjes geweest.

Aanwezigen: bedankt voor het massaal SOG-gen, het was werkelijk een prachtige avond!

18:25 01/04/2005

SU Info-avond

01/04/2005|

De avond begon met De SU info-avond, waar de geinteresseerden info konden krijgen over het op SU gaan. Daarna begon de avond wat raar. Er werd om iets voor 10en besloten dat het een feestje ging worden, de kadmostafel werd centraal op de vloer neergezet, de lichten en disco bol gingen aan. De muziek ging harden en opzwepender, en het feest kon beginnen. Echter waren er nog maar een paar mensen in de kroeg, zodat het wat lastig van de grond kwam.

Er werd gemexd aan de bar, Vegah bewees dat hij absoluut geen trucjes kon met bier en een bierviltje. De kroeg liep langzaam aan vol door de disputen en het werd een goede kroegavond. Lange tijd bleef de kroeg goed gevuld en af en toe leek het zelfs nog op een feestje! Iets over half 4 de laatste ronde aangekondigd en rond kwart voor 4 liepen de laatse bezoekers de deur uit.

Snelle schoonmaak en naar bed, vandaag weer een goed feestje: het gala, tot straks!

05:57 30/03/2005

Kroegavond

30/03/2005|

Helaas is het niet gelukt om de Palm op te krijgen vandaag. De aanwezigen hebben daarentegen wel hun uiterste best gedaan en dit was vooral met het einde in zicht vrij goed te merken toen de Palmconsumptie werd vergezeld door straaljager- en whiskyconsumptie. Dit resulteerde in verhalen over dronken sex en gepocheerde pruimen en uiteindelijk in enkele sigaarrookontmaagdingen en vlak voor het einde wat gehups op het podium op degelijke happy hardcore en kwaliteitsmeuk als Ali B.

Na een korte doch degelijke naborrel en een kort logboekstukje geschreven te hebben kan ik dan nu het bed induiken. Tot donderdag op de Palmopzuipavond deel 2!

13:53 25/03/2005

Open feest dies

25/03/2005|

Het open Dies feest georganiseerd door jaarclub Omerta was goed. Tot een uurtje of 10 stonden de jaarclub, de dies'cie, tappers en SB op de kroeg en was de feest stemming nog niet helemaal aanwezig, maar langzamerhand liep de kroeg vol en vanaf een uurtje of half 12 zat de sfeer er goed in.

Geholpen door de goede muziek van de dj van Skyfly en de nodige alcohol consumpties zat de sfeer er vrij snel in en dit bleef men ook volhouden tot een uurtje of 4. Helaas moest de muziek even wat zachter doordat de buurt had geklaagd en beste vrienden van de burgerij (de politie) ons kwam waarschuwen. Dit drukte de sfeer gelukkig niet al te veel.

Ook de nieuwe opstelling van het podium zorgde voor een goede dansvloer, er werd volop pogingen gedaan de al dan niet aanwezige danskunsten te showen. De kroeg zag er verder ook mooi uit, de aankleding paste goed bij het thema. Ook de mensen waren veelal goed uitgedost in het blouse brothers thema, de hoedjes, zonnebrillen en dassen waren volop aanwezig. Hier en daar hupte ook nog een vrolijke politie agent(e) rond, maar dat mocht de sfeer niet drukken.

Kortom: een goed feest, op naar de volgende en in ieder geval tot dinsdag, want dan is Asterion gewoon open!

14:04 24/03/2005

Filmavond dies

24/03/2005|

13 (,) bier en eten; do I need to say more?

13:33 22/03/2005

Opening Dies

22/03/2005|

Vanavond begon het dan echt, de Dies.
De avond begon met een lezing over volwassen worden, door Pascal Wilhelm.
Na deze lezing werd er nog even nagepraat, waarbij bij sommigen de gedachtenwandeling af en toe een vreemde wending nam.

Nadat langzaam maar zeker steeds meer mensen vertrokken, bleef er een klein groepje over dat kon genieten van een lekker stukje taart, waarvoor namens het SB onze dank aan de Diescommissie.
Vervolgens liet Roel zien hoe je met lucifers grieks kunt tellen, wat voor een aantal mensen maar moeilijk te bevatten was.
Toen iedereen het uiteindelijk door had werden nog even de stembanden getest, om daarna dan toch maar af te sluiten.

06:32 16/03/2005

Kroegavond

16/03/2005|

De avond begon met een jaarclubavond voor eerstejaars verzorgd door jaarclub Pajaro Bobo, dit over het reilen en zeilen binnen jaarclubs en het daadwerkelijk oprichten ervan. Hierna bleven de sjaars de kroeg nog enige tijd voorzien van omzet, maar omstreeks half 1 werd er ineens en masse afgetaaid. Enige vers binnendruppelende leden hielpen mee de bar overeind te houden en hun frustraties te uiten in het minimaliseren van viltjes. Al met al werd het toch nog een vermaeckelyke avond! Wellicht uniek in de geschiedenis van de SSA is dat ik het lef heb gehad me in de kroeg in te schrijven voor een tentamen:$

Rond half 3 de laatste ronde erin gegooid en na een vlotte schoonmaak kon de naborrel beginnen. Uiteindelijk nog met v/d Hoorn en Rama overgebleven en om 6uur de Asterionverlichting van electriciteit ontdaan. Tijd om te slapen, over een paar uur weer aan de studie…

15:42 12/03/2005

SMIT Feest

12/03/2005|

Mijn eerste dienst en tevens mijn eerste SMIT-feest, een aangename combinatie vond ik persoonlijk. Na vele verhalen gehoord te hebben, blijkt het dus daadwerkelijk leuk om als nuchter persoon een zootje lamme mensen uit hun dak te zien gaan! En meteen even een noot: een SB'er hoeft niet lam te zijn ie gek staat te doen, zoals ik door sommige leden ervan werd beticht (die overigens wel het een en ander op hadden, waarvoor 'VO natuurlijk). De avond verliep lekker, rond half 1 begon de boel binnen te lopen en werd er volop genoten van het goudgele vocht. In de hal werd er ook volop genoten van een ander goedje, aangezien het er aardig rook naar Hollandse groenten. Deze keer niets getrashed, dus een ouderwets leuke avond! Af en toe begon het toch wel erg te jeuken toen er naast het volop zuipen ook volop werd gevoosd en met de rug tegen de bar werd gestaan. Een combinatie ervan heeft het bijna moeten ontgelden. Na een paar lui van een niet nader te noemen dispuut van een niet nader te noemen vereniging vriendschappelijk eruit gewerkt te hebben, kon de schoonmaak beginnen en na een korte naborrel mijn bed opgezocht. Mensen, tot dinsdag!

16:48 11/03/2005

Agorafeest

11/03/2005|

En wederom blijkt maar weer eens dat het niet per se druk hoeft te zijn om er toch een geslaagde avond van te maken. De vroege aanwezigen werden verwelkomd door een met voelsprieten getooide agoracie, kleurige ondefinieerbare cocktails en een soort van preview op het agoraprogramma. Daarna zou het feest hypothetisch gezien los moeten barsten, maar uiteindelijk resulteerde het in een avond met mexen aan de bar, dansende wasberen op het podium en op een gegeven moment meer jassen aan de kapstok dan dat er mensen in de kroeg waren. Dit ondanks enkele verwoede en tevens geslaagde pogingen van Guy om de sfeer erin te stampen.

Om 3:30 de laatste ronde er maar in gegooid, de dobbelstenen van het meubilair afgepakt en nageborreld met Anita, Edwin, Q, Van der Hoorn, een SB'er van taste, diens enigszins aparte huisgenoot, ondergetekende, vele foute moppen en 4 bakken chinees die de agoracie ons zo vrijgevig had nagelaten. Mooie avond.