sb

/sb

About sb

Deze auteur heeft nog geen informatie verstrekt.
So far sb has created 1132 blog entries.
14:08 20/05/2005

Kroegavond

20/05/2005|

Ondanks de twee van tevoren aangekondigde presentaties kon men niet echt spreken van een overweldigende drukte op de vroege avond. In tegendeel. Het was zelfs zo rustig dat enkelen zich genoodzaakt voelden zichzelf te vermaken met uitdagende partijtjes domino en dammen (waarbij Kolhoop onbedoeld de beste zet in de geschiedenis van het dammen deed, maar dat terzijde). Gelukkig kwam hier snel verandering in toen Metselaar binnen kwam met een groep Duitsers.

Enige tijd later kwam een ditmaal niet in het rose gehulde HAIP-cie letterlijk binnengestuiterd op skippyballen om zich vervolgens voor te stellen. Het exacte thema is me niet geheel bijgebleven, maar het was iets met 'haiper', dus het zal wel gaaf zijn. Om toch maar in de trant van het presenteren te blijven, sprongen Leppers en Kolhoop ook nog maar even het podium op om het uitje naar Maastricht te promoten. Leppers wist dit te eindigen met een mooi Sinterklaasrijmpje ("Asterion is dicht, dus ga mee naar Maastricht!" Ik zeg: geniaal!) en zette vervolgens het AEGEE-lied in, omdat dit onzes inziens te weinig gezongen wordt. Een ieder zong uit volle borst mee om enkele tijd later verrast te worden door een zevental kerels die een stripact ingestudeerd hadden. Na de door het vooruitzicht op gratis bier gelokte aanwezigen geshockeerd te hebben met naakte, beschilderde mannentorso's bleken zij zichzelf OMJC NUDS (o.i.d., wederom laat mijn geheugen me in de steek) te noemen en, gul dat ze waren, gooiden zij er een gratis fust in.

Gratis fusten worden altijd gewaardeerd en dit bleek maar weer eens uit het degelijke feest wat hierna ontstond. De nieuwe jaarclub wist zichzelf goed te profileren door vrijwel de gehele avond op het podium te blijven hupsen en de rest van de aanwezigen volgden dit voorbeeld braaf. Aangezien niet-Nederlanders op een of andere manier happy hardcore nooit weten te waarderen werd dit pas later op de avond aangezet, toen de meeste Osnabrückers hun uitbundig gevoos naar hun lodge-adres hadden verplaatst. Dat dit voor fraaie taferelen heeft gezorgd hoef ik u natuurlijk niet uit te leggen. Intussen bleek NUDS iets te veel van het goede te hebben gehad en dit resulteerde in vele gebroken glazen. Gelukkig wisten zij een hoop goed te maken door als achtergrondkoortje op te treden voor Van Domburg die vol passie en in de volle spotlight een mooie show weggaf op 'Gesmoorde kreet'. Eenmaal in deze trent konden klassiekers als 'De stad Amsterdam', 'De vlieger' en 'Ik voel me zo verdomd alleen' natuurlijk niet uitblijven en ook deze werden uit volle borst meegeblèrd.

De voltallige nieuwe jaarclub bleef helpen met de schoonmaak en na dit vrij vlot afgerond te hebben werd er nog even vlug nageborreld met door Siccus geleverd chinees voedsel. Hiervoor hulde.

Het was een van de betere avonden. Of beter gezegd: een topavond! Absoluut voor herhaling vatbaar. Iedereen bedankt voor de aanwezigheid en tot vanmiddag of anders volgende week.

16:05 18/05/2005

Kroegavond

18/05/2005|

Een goede avond met een deghelijke opkomst. Het begon met het introforum waarbij menigeen zijn/haar op- en aanmerkingen kon geven op de geplande programma's voor de komende intro, waarbij natuurlijk de prangende vraag voor een pre-introborreldatum niet kon uitblijven.

Hierna werd er gezopen, (semi-)intelligent geblaat en werden er pogingen gedaan spelletjes te spelen. De Lentebok is weer eens herontdekt, en heeft de SSA een goede deal gemaakt voor een theezakje.

Toen iedereen te lam was om nog een discussie te voeren zonder het gebruik van het volumemiddel, is men afgetaaid en kon er snel schoongemaakt worden met een deghelijke naborrel tot gevolg. Tot donderdag bij de JC- en HAIP-presentatie!

16:13 13/05/2005

Kroegavond

13/05/2005|

Iets wat nog wel leek een goed feestje te kunnen worden, is niet meer echt op gang gekomen. Tot ongeveer 2:00uur was het aardig bevolkt in de kroeg. Af en toe doken er ineens een paar groene shirtjes op en was feut Ali B druk bezig met z'n kroegopdracht, wat voor het nodige vermaeck heeft gezorgd.

Nadat de meeste leden optijd waren afgetaaid, de laatste ronde erin gegooid waarna opeens vanuit het niets voedsel ('VO) tevoorschijn kwam om ons te voorzien van de nodige vitaminen. Ik voel me weer helemaal gezond! Tot op het SMIT-feest!

06:42 11/05/2005

Kroegavond

11/05/2005|

Blijkbaar moesten de meeste leden nog bijkomen van de Agora…
In het begin was het een rustige avond, de meesten kwamen binnen met kleine oogjes en er werd bijgepraat over de Agora. Maar blijkbaar was nog lang niet iedereen bijgekomen en bleef een select groepje over. (Enkele personen daarvan zaten blijkbaar nog in het Agora-ritme, en durfden het wel aan om nog even langer te blijven) Er werd domino gespeeld en getjoept. Daarna was het tijd voor het ouderwetse "Raad titel en artiest van de 'gouwe ouwe' happy hardcore"…. Dit zorgde uiteraard voor een leuke afsluiting van de avond. Hierdoor werd het voor velen toch nog later dan verwacht. En natuurlijk was dit leuk vermaak! Ik wens iedereen een goede nachtrust toe, en tot donderdag. (Het SB gaat er van uit dat iedereen dan wel weer is bijgekomen en volop in Asterion verschijnt;) Wij zullen er weer zijn!

14:01 08/05/2005

European Night

08/05/2005|

Al met al een fraaie en degelijke avond. Alle sociëteiten in de Pakkerij waren ingeschakeld om de in totaal meer dan 700 aanwezigen te accomoderen. Aan het begin van de avond liep menigeen nogal verdwaasd door de behoorlijk lege Pakkerij te drentelen, maar dit veranderde snel en de Agoradeelnemers en AEGEE'ers die van verre waren komen opdraven wisten zich behoorlijk te verspreiden over de Pakkerij.

Uiteraard was het beste feest in dé Sociëteit. Asterion zat meteen aan het begin van de avond al propvol en is dit tot het einde ook gebleven. Op enkele kleine akkefietjes aan de deur en wat ongewenste bezoekers na verliep de avond soepel en dit verdiende afgesloten te worden met (volgens mij althans) de grootste naborrel ooit met alle SB's, soccies, EHBO'ers, tappers, aankleders en schoonmaakhelpers die nog aanwezig waren in de Pakkerij. Uiteindelijk rond een uur of 7:00 het pand verlaten om te genieten van een welverdiende nachtrust en me nu aan het afvragen waarom ik in godsnaam al wakker ben. Tot vanavond!

14:24 05/05/2005

Kroegavond

05/05/2005|

Het was een avond die voor velen in het teken stond van de Agora.
Van de vele buitenlandse deelnemers van de Agora waren enkelen al aanwezig in Asterion. Door de drukke dagen die er aan komen bleven er echter maar weinig mensen lang in de kroeg, waardoor het al snel heel rustig werd. Een kortstondig bezoek van Kadmos rond half twee veranderde hier ook weinig aan.
Rond vier uur even snel schoongemaakt, om daarna lang na te borrelen. Tijdens de naborrel nog even een broodje gegeten bij de bakker, om vervolgens om acht uur de mensen van het Focus programma te ontvangen in Asterion.

11:36 30/04/2005

Agora simulatieavond

30/04/2005|

De avond begon al vroeg met pizza eten. Om 21h begon de Agora simulatie, er werd uitgelegd wat een Agora inhield en met behulp van een presentatie van H4D, stemmen over het financiele jaar, en een proposal werd de leden een beeld gegeven van hoe het er aan toe gaat bij een Agora. Hierna volgde een uitgebreide activistenbrieving door Rory namens de Agora'cie en werden de shirts uitgedeeld.

De avond kwam niet echt op gang omdat iedereen met spanning zat te wachten op de presentatie van de almanak. Om iets over 12 was het dan eindelijk zover, de almanak werd geshowd en de rest van de avond was iedereen druk met het signeren van elkaars almanak.

Een echt feestje werd het niet meer, maar met wat techno en dance was het toch wel topvermaak. Ik ga nu konningedag vieren, iedereen ook veel plezier vandaag en tot dinsdag in Asterion!

17:39 27/04/2005

HRWG discussieavond

27/04/2005|

De avond begon al vroeg met de HRWG-discussieavond. Hierin werd gediscussieerd over diverse maatschappelijke issues die recentelijk in de media zijn geweest. Dit vervuld door een groep leden en 2 politieke (VVD, Groen Links) gasten.

Hierna volgde een erg rustig verlopen kroegavond. Incognito bracht 'de unit' mee en heeft goed gebruik gemaakt van dit tappersgilde-onvriendelijk tappunt. Metselaar was aanwezig namens de SB-fanclub en heeft zich duidelijk geprofileerd. Het nummer 'Pizza Calzone' werd tot vervelens toe aangevraagd door een zeker clubje;) , maar uiteindelijk heeft het clubje toch maar hun zin gekregen.

Een korte naborrel heeft gevolgd, waarbij bleek dat de rookmachine toch echt verstopt zit, jammer…

Tot donderdag bij de almanakuitreiking!

04:53 20/04/2005

Kroegavond

20/04/2005|

Blijkbaar had nog niet iedereen door dat de tentamenweken al zijn afgelopen. Jammer. Desalniettemin een geslaagde avond, die ik nu ga af ronden met een welverdiende nachtrust. Althans, als het kipfiletverhaal van Rengelink niet al te veel nachtmerries veroorzaakt. 🙁

Truste en tot donderdag bij de IK-presentatie, waar ieder zichzelf respecterend lid uiteraard bij aanwezig is!

19:42 15/04/2005

SB Themafeest

15/04/2005|

De uren voorbereiding tijdens het beleidsweekend (hulde voor de übereend!) en gistermiddag (hulde voor de douchegordijnen!) blijken de moeite meer dan waard te zijn geweest. Om toch maar in thema te verschijnen was de das vrij populair, op de voet gevolgd door handoeken, washandjes en uiteraard badjassen, alhoewel deze laatsten volledig in het niet vielen bij de nieuwe SB-badjassen.

Blijkbaar hadden veel mensen op vrijdagochtend een tentamen, want de opkomst viel enigszins tegen. Gelukkig was Guy in staat om behoorlijk degelijk muziek te draaien met z'n nieuwe speelgoed (waarvoor nogmaals bedankt!) en zo zat er op een gegeven moment de sfeer goed in. Dat dit vele melkflessen en iets te korte broeken onder badjassen vandaan toverde mocht deze sfeer niet drukken.

Ik zou meer kunnen typen en wellicht doe ik dat nog wel, maar nu eerst eten, voordat de ongetwijfeld voortreffelijke maaltijd van Tim koud wordt. :+

Vervolg (na een inderdaad oerdegelijke maaltijd): Op een gegeven moment was het dan toch op een of andere manier alweer tijd om de laatste ronde erin te gooien en zo geschiedde. Na wat meegeblèrd te hebben op Danny de Munk en Hazes kon alle plastic van de muur gerukt worden. Nog nageborreld met het voltallig SB, JW, David, Edwin en Ivo om zo een topavond af te sluiten.

Tot zo op het SMIT-feest!