sb

/sb

About sb

Deze auteur heeft nog geen informatie verstrekt.
So far sb has created 1132 blog entries.
20:55 18/01/2005

Kroegavond

18/01/2005|

Na een lange zit in Spiegel-3 konden de aanwezigen rond kwart voor 2 eindelijk genieten van een welverdiend koud biertje aan de bar in Asterion. Mede dankzij het gratis fust van het nieuwe bestuur bleef een aantal leden tot half 6 de bar overeind houden of op het podium dansen. De pakken van het oude bestuur kunnen definitief naar de stomerij en menig nieuw bestuurder zal een aardige kater overgehouden hebben aan deze korte maar wel erg gezellige (en late) avond.

Rest mij het XVIIIe bestuur te bedanken voor een mooi jaar en het XIXe te feliciteren en succes te wensen! Tot dinsdag!

13:18 12/01/2005

Kroegavond

12/01/2005|

De eerste dinsdag na de kerstvakantie, begon raar, om tien uur was de kroeg nog nagenoeg leeg op beide tappers Michiel en Bas na, maar begon daarna toch vrij snel goed vol te stromen. Iets voor twaalf kwam Incognito binnen incl nieuw lid om een fust aan te bieden en dit te delen met de vereniging, hier werd de rest van de avond goed gebruik van gemaakt.

Rond een uurtje of twee begon het toch redelijk leeg te stromen, maar het bleef wel gezellig, uiteindelijk kwart voor vier de laatste ronde erin gegooid en iets over vier de TL aan gedaan, het was een goede dinsdag. Snel schoongemaakt met Rama en Pim waarna tot half 6 goed gediscusieerd werd onder de naborrel, kortom een deghelijcke dinsdagavond!

Ander heugelijke feit dat natuurlijk even genoemd mag worden, sinds deze avond zit er weer Palm op de tap! Het Herfstbok is eindelijk op. Daarnaast zijn we sinds de kerstvakantie in het bezit van een aantal nieuwe whisky's, kom zeker even proeven…

10:09 01/01/2005

Villa Nova Afterburn Party

01/01/2005|

Jaja, het stukje van een van de SB'ers over de Afterburn! Net thuis van de naborrel, niet zo lang vol gehouden als gepland/gehoopt, maar was dan ook lange en zware dienst.

Maar wel een hele mooie, Villa Nova zette een goed feestje neer, er was volop drank, wat zich uitte in menig valpartij, dames die gingen vechten om een sigaar, heel veel gevoos op de soos en een hoop mooie qoutes waar ik een groot deel van ben vergeten. Op dit moment kan ik alleen denken aan slapen, hoop dat mijn mede SB'ers nog meer leuke details weten van vanacht.

Rest mij jullie allemaal te bedanken voor een geweldig feestje en gelukkig nieuwjaar!! Dat er komend jaar maar weer veel gezopen mag worden!

Goedemorgen, het is nu 18:26 vond dat ik toch iets meer moest zeggen over het geweldige feest van vanacht! We begonnen met een quiz met geweldige doe- en weetvragen waar hard gestreden werd om de felbegeerde 1e plaats, vervolgend om 1 minuut voor 12 met zijn allen aftellen, de champagne werd geplopt en vloeide rijkelijk. Op de klokkenplas konden we genieten van degelijk vuurwerk, waarna in Asterion goed werd doorgefeest tot in de laatste uuttjes, zo rond 2h waren er ruim 100 mensen aanwezig, denk dat we zeker kunnen spreken van een heel goed feest! Natuurlijk moet ook hde film vermeld worden waarin Villa Nova ons terug nam naar het huis, we kregen een rondleiding door de restanten, met daar tussen door fragmenten van het huis vroeger, in al zijn glorie! Bij deze iedereen bedankt die gister aanwezig was om er een goed feestje van te maken, in het speciaal Villa Nova! Wil hier ook even mijn mede SB'ers bedanken voor het draaien van een super dienst, die erg lang duurde, maar wel erg leuk was, toch raar om nuchter te zijn met de jaarwisseling, maar dat hebben we goed gemaakt in de naborrel!

Iedereen sterkte vandaag met brak zijn!

15:01 24/12/2004

Kroegavond

24/12/2004|

De avond begon al vroeg, omdat alle tappers uitgenodigd waren om samen met het SB een potje te poolen. Uiteraard bleek het SB ook in deze sport uiterst bedreven, maar na het sporten moet er een biertje gedronken worden! Er werd onder vakkundige leiding van Marcel & Marcel (die ene van de Grolsch, de ander van de KSV) een tapwedstrijd georganiseerd. Dat dit een verkapte vorm van zoveel mogelijk gratis bier wegwerken was, is de eerste reguliere bezoekers opgevallen op het moment dat ze met iemand aan de bar een gesprek wilden aanknopen. Uiteindelijk heeft Isabelle verdiend gewonnen (27 bier is toch een leuke hoofdprijs!)
Hierna druppelden de mensen langzaam maar zeker binnen, maar een echt feestje is nooit van de grond gekomen. Dit neemt echter niet weg dat het uitermate gezellig was! Marcel & Marcel moesten vanwege het jureren (er moest immers ook op smaak getoetst worden) vroeg afhaken. Naarmate de mooie tijd van 4 uur meer en meer in zicht kwam, werden er steeds foutere nummers gedraaid. Het bier bleef rijkelijk vloeien en uiteindelijk zijn er 6 mensen gebleven om ons te assisteren met de schoonmaak, wat uiteraard wederom uitermate gewaardeerd werd! Na een (voor mij) korte naborrel naar bed gegaan om vrijdagmiddag een presentatie te geven. Jaja, zelfs ik verschijn zo nu en dan op de UT.

Fijne kerstdagen en tot op de Afterburn Party!

06:04 22/12/2004

Kroegavond

22/12/2004|

Het was een goede dinsdagavond, er werd genoten van het herfstbok dat nu toch echt bijna op is! Er werd gepraat, uit gekeken naar de komende vakantie en de kerstdagen, de gelegenheid om je bij je ouders weer eens goed vol te stoppen.

De vroege tapdienst werd verzocht door twee mooie vrouwelijke tappers, te weten Sabine en Sanne W, deze KB'ers toonden hun inzet voor de vereniging door menigeen van een mooi biertje te voorzien. Zo rond een uurtje of 1 begon het wat rustiger te worden, na een nog geruime tijd goed te hebben gediscusieerd, om iets over 3 de laatste ronde erin gegooid, gevolgd door de TL zo rond half 4. Snel schoongemaakt en goed nageborreld en nu lekker slapen!

Iedereen namens mij alvast fijne kerstdagen!

01:41 13/12/2004

Filmavond

13/12/2004|

De film zou beginnen om 20.30u. De eerste mensen kwamen pas een kwartier later binnendruppelen en toen er op 21.00u nog maar 8 mensen aanwezig waren, zijn we toch maar begonnen met de film.
We hebben 'Festen' gekeken: een Deense Dogma-film (geen familie van het hondenras :)). Dit was een vrij aparte, maar zeker een vermakelijke film. Toen deze was afgelopen, bleek dat Veger een videoband van Purno de Purno had meegenomen. Sapperdedosie, wat een slechte keus! Na twee korte afleveringen, werd de beamer dan ook maar snel uitgedaan en de avond aan de bar voortgezet. Tegen half 1 was het al tijd voor de laatste ronde en bij wijze van naborrel werd er nog even gesnackt in de Snekkie.
Ondanks een lage opkomst, was het zeker een gezellige avond. Hopelijk komen de volgende filmavond meer mensen dat beleven!

16:52 10/12/2004

Kroegavond

10/12/2004|

Er zijn van die avonden dat de verwachtingen hoog gespannen zijn. Vanavond was er zo een. De Kadmos en Mondu feuten zouden samen, middels een kroegopdracht, een show verzorgen.

Het bleef rustig tot 23:00 waarna velen de weg naar Asterion toch wisten te vinden. Mensen met grote plannen en op zoek naar vertier stonden ongeduldig van hun biertje te sippen.

Rond 23:30 was het eindelijk zo ver. Twee smakeloze kerels kwamen in ontbloot bovenlijf binnen en vroegen de aandacht. Na een matig verhaal bleek dat ze geld in moesten zamelen voor een goed doel. AEGEE'ers, immer behulpzaam, wierpen gelijk hun beurzen leeg. Helaas bleek daarna dat ze dat moesten doen door massages weg te geven. Alsof iemand door twee ranzige kerels betast wenst te worden!

Het kwartet aanstaande Mondu's kwam daarna binnen verkleed als de Village People. Een beetje vreemd want iedere idioot weet dat die mafkezen met zijn zessen over straat gaan. Maar deze kleine telfout terzijde. Zij moesten periodiek een dansje opvoeren en gedurende de avond, van verschijnende clubjes binnen onze mooie Vereniging, genoeg mensen mee laten huppelen. Na het eerste dansje bleek dat hun gave boomblaster van Bart Smit® niet opgewassen was tegen de geluidsinstallatie van Asterion en hebben ze de cd maar in onze speler geschoven.

Zonder nog verder al te veel uit te wijden kan ik u melden dat het een slechte show was. Zowel van de feuten als van de bezoekers. Zo heeft feut Wouter S. Dorien zelfs zo ver gekregen dat deze hem masseerde. Na onze verbazing en de vraag wat ze er voor terug kreeg bleek een zoentje genoeg te zijn. Beetje jammer!

Tijdens en na de slechte show dropen veel mensen af, maar kon gelukkig een harde kern het weer niet laten en is gebleven tot aan de tl. Waarvoor hulde. Hierna begon de echte show pas. Martijn van Andel kwam even zijn jas ophalen. De frequente bezoeker weet het inmiddels; Asterion is geen kapstok. Mocht iemand daarentegen toch gebruik maken van deze dienst dan wensen wij een wederdienst. Van Andel mocht het AEGEE lied zingen op het podium.

Dames en heren, hij kende hem niet! Dit gebrek aan opvoeding, die zich drie jaar lang verborgen heeft weten te houden, koos vanavond om zich te manifesteren. Uiteraard diende hier direct naar gehandeld te worden. Feut Van A. werd op het podium geplaatst en mocht met vallen en opstaan laten zien dat hij leergierig was. Voor de complete show had u er bij moeten zijn. Ik kan enkel vertellen dat het goed was. Natuurlijk weet een goed docent ook wanneer de leerling geen directe vooruitgang meer boekt en daarom hebben wij hem uiteindelijk zijn jas gegeven en met een pakketje huiswerk naar bed gestuurd. Hij moet dit weekend het lied leren en zal deze (het is beloofd) dinsdag om 0:00 inzetten. Wij zijn benieuwd.

Ergens na 4:30 snel schoongemaakt en lang nageborreld. 9:00 lag ik eindelijk op bed, moe maar voldaan. Wanneer zou de volgende feut zijn jas vergeten?

01:48 09/12/2004

Sinterklaasavond

09/12/2004|

Daar is ie dan, het stukje van afgelopen dinsdag, wegens internet problemen (afwezigheid) iets later dan normaal wenselijk.

Het was een geniale avond, redelijk wat bezoekers, waaronder natuurlijk de goedheiligman en zijn helpers. Jaja het was zover Sinterklaas, Zatte Piet en Porno Piet brachten een bezoekje aan onze schone sociëteit.

Er waren redelijk wat leden niet zo braaf geweest afgelopen jaar dus genoeg mensen die bij Sint op schoot zich mochten verantwoorden. Natuurlijk ondersteund door commentaar van de zwarte pieten.

Desiree heeft een mooie voorstelling gegeven van het paaldansen om de staf van Sint. Op het eind van de avond gaf Diane nog een goede show weg, over hoe je kan paaldansen op Sint heen…. Chinees Guy heeft bewezen dat hij het verenigingslied kent, Vincent de Bruin heeft een geweldige playback show neer gezet op het welbekende: Baila hiiiii, baila hooo, baillaa ha, baila haha………..

Roderick had geen problemen met het adten van een emmer bier, Jelmer daar en tegen verontschuldigde zich voor het feit dat hij geen biertje kon adten binnen 7 seconden, een welgemeend sorry was hier wel op zijn plaats. David Borgreve gaf duidelijk het statement af dat je overal bier uit kan drinken. Sabine kreeg speciaal van de porno piet een exotische sabbel en Willemijn gaf een zeer laffe show weg van gevoos in de soos met medesjaars Heleen.

Marine held Wouter haalde een recordtijd met spoelbakduiken, Sanne H was de tijd weer eens vergeten, JW genoot van de absint en Wiesje verdedigde haar verenigingskeuze.

Kortom een mooie avond, veel mensen ter verantwoording geroepen voor hun daden, Sint en zijn twee Pieten tot volgend jaar! De leden tot donderdag!

17:24 04/12/2004

SMIT feest

04/12/2004|

Ik kijk op de klok en zie 17:19, net wakker geworden. Dit alles omdat ik eerst met de trein naar ouders ging voordat ik ging slapen, kortom de naborrel moest lang genoeg zijn om de 1e trein te halen, dit is ruimschoots gelukt. Maar laat ik eerst bij het begin beginnen.

We begonnen dit SMIT-feest iets eerder dan normaal gesproken omdat de goedheilig man een bezoekje zou brengen aan het feest. Sint was wel aanwezig, inclusief twee stuiterende pieten, helaas ontbraken er toch redelijk wat mensen van SMIT waardoor dit niet helemaal uit de verf kwam.

De drukte bleef ook eigenlijk de hele avond uit, maar het was eigenlijk wel een gezellig feestje, de sfeer was erg goed, de muziek was ook prima, kwam zelfs op het eind van de avond iets minder R&B en iets mee dance. Kortom heb me prima vermaakt!

Rond een uurtje of 4 even snel schoongemaakt, dankzij de inzet van Paul, Jelmer, Klifman, Wilger (Taste), oud SB van Alpha, SMIT en natuurlijk de dienstdoende SB´ers waren we iets over half 5 al klaar met de schoonmaak. En toen kwam de naborrel, de glennfidich stroomde rijkelijk, de bacardi-Q werd goed gedronken, de fles wijn ging leeg en de muziek en verhalen waren goed. In de loop van de naborrel begonnen de mensen af te druipen, Liesbeth (Taste) en JW kwamen nog binnen halverwege, maar uiteindelijk rond een uurtje of 7 was ik nog over met de twee kerels van Alpha. Om half 8 zijn we er ook maar mee gestopt en om 8h zat ik in de trein, richting ouders…

Opzich een goed feestje, met een geniale naborrel, maar ik hoop dat er de volgende keer toch iets meer mensen langs komen.

Volgens mij hoor ik wat aan de deur, ik ga snel kijken of ik Zwarte Piet nog kan zien!! Jaja, hier in Eefde komt hij al op 4 december. Tot dinsdag als de goedheiligman een bezoekje komt brengen aan Asterion!

06:25 24/11/2004

Kroegavond

24/11/2004|

De avond begon vrij suf. Er waren weinig mensen en aangezien de almanak op het laatste moment besloot de presentatie uit te stellen was de kans op show miniem. Doch, rond een uur of 2 begon Klifman een punt te maken over jaarclubs. De aanwezige sjaars die als publiek fungeerden hadden uitstekend door hoe het werkt en gaven hem de volle laag. Het resultaat was dat zijn punt verzande in oeverloos geblaat zonder geïnteresseerde toehoorders. Gelukkig kwam zijn uiteindelijke punt, Korsakov is de gaafste jaarclub, wel goed over.

Pascal en Mees probeerden tijdens en na dit geblaat whisky te leren drinken maar bleken uiteindelijk niet bestand tegen de sterke smaak. Mees wilde hierna zelfs geen sterke drank meer. Onderwijl werden de rondjes uitgedeeld alsof het niks was en zorgden de loze gesprekken voor veel vermaak. Van der Hoorn kwam om half 4 weer binnenvallen en probeerde, na lastig gevallen te zijn, Mees de Sociëteit uit te werken. Aangezien de andere 4 sjaars aan Van der Hoorn gingen hangen lukte dit niet zonder hardhandig te worden en zijn pacifistische instelling liet het dan ook niet toe om door te zetten. Gelukkig kwam daar Pascal die Mees subtiel in de hal op de grond werkte. Mees heeft er de rest van de avond pijn van gehad.

Om iets over 4 is iedereen vriendelijk bedankt voor de mooie avond en hebben Van der Hoorn, Rasing en ik schoongemaakt. Van der Hoorn had tijdens de naborrel nog een mooi bouwpakket. Dit was een draak waarvan de ogen je altijd aan kijken. Helaas bleek dit na het uitknippen en vouwen niet te werken en krijgen wij binnenkort de link naar het filmpje.

Kortom, dit was weer een avond die langer duurde dan verwacht en uiteindelijk toch voor veel vermaak heeft gezorgd. Ik hoop dat diensten mij zo prettig blijven verrassen