Uncategorized

/Uncategorized
06:25 24/11/2004

Kroegavond

24/11/2004|

De avond begon vrij suf. Er waren weinig mensen en aangezien de almanak op het laatste moment besloot de presentatie uit te stellen was de kans op show miniem. Doch, rond een uur of 2 begon Klifman een punt te maken over jaarclubs. De aanwezige sjaars die als publiek fungeerden hadden uitstekend door hoe het werkt en gaven hem de volle laag. Het resultaat was dat zijn punt verzande in oeverloos geblaat zonder geïnteresseerde toehoorders. Gelukkig kwam zijn uiteindelijke punt, Korsakov is de gaafste jaarclub, wel goed over.

Pascal en Mees probeerden tijdens en na dit geblaat whisky te leren drinken maar bleken uiteindelijk niet bestand tegen de sterke smaak. Mees wilde hierna zelfs geen sterke drank meer. Onderwijl werden de rondjes uitgedeeld alsof het niks was en zorgden de loze gesprekken voor veel vermaak. Van der Hoorn kwam om half 4 weer binnenvallen en probeerde, na lastig gevallen te zijn, Mees de Sociëteit uit te werken. Aangezien de andere 4 sjaars aan Van der Hoorn gingen hangen lukte dit niet zonder hardhandig te worden en zijn pacifistische instelling liet het dan ook niet toe om door te zetten. Gelukkig kwam daar Pascal die Mees subtiel in de hal op de grond werkte. Mees heeft er de rest van de avond pijn van gehad.

Om iets over 4 is iedereen vriendelijk bedankt voor de mooie avond en hebben Van der Hoorn, Rasing en ik schoongemaakt. Van der Hoorn had tijdens de naborrel nog een mooi bouwpakket. Dit was een draak waarvan de ogen je altijd aan kijken. Helaas bleek dit na het uitknippen en vouwen niet te werken en krijgen wij binnenkort de link naar het filmpje.

Kortom, dit was weer een avond die langer duurde dan verwacht en uiteindelijk toch voor veel vermaak heeft gezorgd. Ik hoop dat diensten mij zo prettig blijven verrassen

11:36 20/11/2004

SMIT feest

20/11/2004|

En ook van deze SB'er nog even een stukje over afgelopen avond, zoals beloofd! Het was wederom een goed feestje, helaas waren er wat weinig AEGEE'ers, maar over 2 weken hebben jullie een nieuwe kans, want dan is er wederom een SMIT-feest!

Het thema Angels vs Devils was erg leuk gedaan en een hoop mensen hadden zich verkleed als kleine duiveltjes! De sfeer zat er goed in, er werd gedansd, versierd en gedronken! De naborrel was ook goed, vraag Marije of Klifman ook nog maar eens naar het aapje-aapje-olifantje verhaaltje! Helaas de discussie over de kip of het ei niet meer gehaald, wordt over 3 kwartier op de UT verwacht!

Tot dinsdag in Asterion!

07:39 20/11/2004

SMIT feest

20/11/2004|

Dat was weer een SMIT-feest zoals SMIT-feesten behoren te zijn: gezellig druk, veel latinmuziek, veel dansende mensen en een goede naborrel.
De avond werd ingeluid door een aantal Incognitianen die al vóór de officiële openingstijd Asterion kwamen binnenhuppelen en het bier rijkelijk lieten vloeien. Helaas taaiden ze ook vrij snel weer af; het feest ging echter gewoon door tot vier uur. Met behulp van tappers en een aantal SMITters was de schoonmaakklus snel geklaard. Opmerkelijk was dat er dit keer ook een bezoeker van het feest meehielp. Dit was Berker uit Turkije. Toen hij had gehoord dat het SB ook maar vrijwilligers waren (wat de meeste bezoekers op SMIT-feesten niet eens weten – zij vragen nog wel eens of dit nou een goed betaald baantje is), voelde Berker zich verantwoordelijk om ook te helpen de kroeg aan het eind van de avond op te ruimen. Vervolgens werd er nageborreld met Berker, Klifman, tappers én Henk-Jaap (SB'er van Taste), waarbij de avond uiteindelijk eindigde met de eeuwige discussie over de kip of het ei.
Het is nu half 8 geweest en na een geslaagde avond ga ik toch maar eens mijn nest induiken…

21:37 17/11/2004

Haip: MonduDamo wijnborrel

17/11/2004|

Net als iedere gewone dinsdag begon de avond om 21:30. Het verschil was alleen dat er rond 22:30 honderd mensen in de kroeg waren. Topdrukte dus. Niet voor de tappers, maar voor de dames van Mondudamo. Zij voorzagen iedereen van drie verschillende wijnen, 1 wit en twee rood, die steeds ingeleid werden door een kort praatje.

Tijdens de wijnrondes werd de sfeer ondersteund door een Spaans achtergrondbandje die het liedje Bambaleo veelvuldig en in grote verscheidenheid prachtig ten gehore kon brengen. Nadat het bandje uitgespeeld was luidde Mondu het einde in met een shot tequila. Die je dus niet uit moet spugen Joyce! En mochten de overige gasten ook hun shot ophalen. Ik heb nog nooit zo veel zure gezichten bij elkaar gezien.

Helaas waren er maar enkele bezoekers die iets met het thema hadden gedaan. Klifman, Van der Hoorn en Beek hadden de avond misplaatst met de verleden week ingevoerde dinsdag dasdag, twee sjaars hadden een maffe hoed en Kadmos probeerde mediterraan over te komen door hun overhemd wat verder open te doen dan normaal (gelukkig nog gekuist door T-shirts.) Het vreemde was ook dat Pandemonium hun traditionele lelijke kleding thuis hadden gelaten.

Na de aangeboden drank van Mondudamo kwam met behulp van musiguy het feest los en zette iedereen het op een zuipen. Dit leidde tot nogal veel vermaak voor de nuchtere SB?ers.

Daniel en Van der Hoorn waren al gauw zat en reden tegen alles op wat er enigszins uit zag als vruchtbaar. De vrouwen lieten het allemaal gewillig gebeuren en ontplooiden zelf ook aardig wat initiatieven. Tijdens al dit geslettebak op de dansvloer klapte Loesje over haar nek, vulde de wasbak van het vrouwentoilet met een soort nasi en werd Van der Hoorn nog zatter. Hij stond uiteindelijk alleen nog maar stil op het podium tenzij hij wat aandacht kreeg. Een rustig heen een weer gezwaai was dan het gevolg. Terwijl de mensen alleen nog maar konden springen op Jump Around en Narcotic gaf Leonoor ?onbedoeld? een mooie show weg.

De avond werd afgesloten met een kring van zatte mensen en Steenis, die deinden op de muziek van Hazes. Tijdens het leegvegen van de kroeg kreeg Mondu het op de heupen en begon hun dispuutslied te krijsen. Quenouille voelde zich achtergesteld en krijste hun eigen lied erdoorheen. Van der Hoorn, Klifman, Veldhuis en Sie voelden zich genoodzaakt als volleerde Hazes imitators het AEGEE-lied er ook nog eens doorheen te brallen. U kunt zich voorstellen dat dit alles resulteerde in een 15 stemmige canon van onverstaanbaar geschreeuw. Genieten.

Toen iedereen uitgeblèrd en vertrokken was trok Mondu de mouwen op en werd er snel en goed schoongemaakt. Na een korte naborrel lag ik uiteindelijk om 07:00 op bed. Weer een mooie avond achter de rug.

13:13 10/11/2004

Kroegavond

10/11/2004|

Het is nu 13:03, net wakker van een goede dinsdagavond!

We begonnen met "de kunst van het spreken" door Incognito, de eerste lezing werd goed gewaardeerd, vervolgens gingen we door met de workshop. De groep werd in kleine groepjes opgedeeld en kregen een casus om even over na te denken en vervolgens te vertellen op het podium. Het was hilariteit alom, de imitatie van een NS-medewerker, Johan Cruijf was in de zaal, maar het hoogtepunt was toch wel het sinterklaas verhaal dat Juf Wiesje ging vertellen aan de kleuterklas. Het was verbazend hoe goed men zich in kon leven! Als laatste was er een lezing van iemand van Enschede FM! Ik vond het zelf een leuk programma.

Daarna gingen we door met de "normale" kroegavond. Veel mensen bleven hangen na het programma en het begin van de avond was erg gezellig, alleen rond half 12 begon de grote uittocht, rond 12:15h stonden er nog maar een paar aan de bar en ik voelde de bui al hangen dat we de 2h niet gingen halen.

Maar het bleef gezellig met een klein groepje, top-vermaak werd verzorgd door RtW die toch geen punt had over afgelopen donderdag, maar dit toch probeerde vol te houden. Toen Kadmos nog langs kwam werd het toch wat later dan gepland, rond 3:15h toch maar de laatste ronde aangekondigd, Q kwam nog even langs voor een drankje, maar verdween weer snel toen hij niet na mocht borrelen. Wegens het afwezig zijn van late tappers, sprong JW in bij de schoonmaak, nog even snel nageborreld en iets over 4 de Pakkerij uit.

Kortom: ik vond het een leuke avond en heb genoten!

16:03 30/10/2004

SMIT-feest

30/10/2004|

Ja, het was weer tijd voor een SMIT-feest! Dit keer met het thema: masquerade. Waarschijnlijk door tentamendrukte was de opkomst naar de maatstaven van SMIT-feesten niet heel erg hoog, maar op een gegeven moment waren er toch zo'n 100 mensen binnen die een goed feestje aan het vieren waren.
Tegen half vier was eigenlijk iedereen toch wel afgetaaid, waarschijnlijk door het draaien van enkele hardcore-nummers, en konden feest-organisatie, tappers en SB zelf nog even het podium onveilig maken. Vele handen maakten licht werk en dus was de schoonmaak met een uurtje ook wel weer klaar. SMIT-ters en tappers nogmaals dank hiervoor.
Tijd voor een naborrel, waarin ik heb geleerd wat de regel in het land van geen idee is, en hoe je wakken, ijsberen en pinguïns kunt onderscheiden in enkele dobbelstenen. Na twee uur hersenkraken, was het wel weer mooi geweest en werd iets voor zevenen de deur van Asterion op slot gedraaid…

20:13 29/10/2004

Kroegavond

29/10/2004|

Evenals de voorgaande jaren organiseerde Pandemonium ook dit jaar weer de Halloweenactiviteit in HAIP. Om 18:00 druppelden de leden langzaam binnen om niet lang daarna te gaan genieten van een degelijcke maaltijd met enkele sprekers.

De eerste spreker was een beoefenaar van Reiki. Een therapie waarbij klamme handen worden gebruikt om mensen compleet tot rust te brengen en te ontspannen. Cappuccino, croissantje, u kent het wel. Hij had twee assistentes met zich meegenomen die tijdens zijn verhaal en de vragen uit het publiek enkele leden behandelden op het podium. Zij kwamen naar eigen zeggen tot rust, maar konden niet vertellen of dit kwam door de gebruikte energiestromen of de simpele aanrakingen.

Spreker nummer twee was een professor van de UT die een bepaalde stroming binnen het Katholicisme aan hing, de Opus dei, het werk van god. Na een lang en onbegrijpelijk verhaal, de inleiding, was het tijd voor vragen. Veel vragen later was er nog steeds sprake van grote onduidelijkheid, maar omdat men graag door wilde naar het toetje was de algemene consensus dat iedereen zijn mond moest houden.

De laatste spreker kwam na het toetje en gaf zonder verhaal gelijk de gelegenheid tot vragen. Na een tijdje vragen, wat toch moeilijk is zonder een kleine uiteenzetting over de transcendente meditatie, bleek dat hij op zoek was naar een middel om het gebruik van zijn hersencapaciteit te vergroten. De mens gebruikt maar 10% en hij was op zoek naar een hogere bezettingsgraad. In zijn zoektocht bleek hij makkelijk over te stappen van methode naar methode. Zo is er een methode die sneller werkt dan TM. Hij volgt hier over twee weken een cursus over in India. Misschien moet hij dan maar weer een keer langs komen.

Het geheel van sprekers en diner werd aan elkaar gepraat door Panders die vooral wist te benadrukken dat alles heel lekker was.

Na het eten werden de tafels snel opgeruimd en kon het feest beginnen. Hoewel het maar langzaam van de grond kwam en er niet zo veel mensen waren scheen het wel gezellig. Dit bleek onder andere uit het bezoek van twee kerels die rechtstreeks uit de Aspen kwamen op zoek naar gratis bier Hoewel ze die niet kregen bleven ze toch.

Na twaalven werd het toch nog redelijk druk en kwam een verkleed Pandemonium het eigen feest weer opleuken. Mensen werden zat en gingen raar doen. Prima vermaak dus voor de immer nuchtere, kloeke SB?ers. Tegen sluitingstijd kwamen er nog twee meisjes uit de goedkopere categorie op zoek naar R&B. Na de belofte op het podium te gaan dansen hebben wij dit uiteraard aan gezet. Frank en Rik Willem konden hun behoeften niet bedwingen en zijn geheel tegen de zin van de meisjes er subtiel tegenaan gaan schuren. De meisjes waren dan ook vrij snel weer vertrokken.

Vrij snel daarna de laatste ronde ingeluid en de laatste gasten eruit geveegd. Pandemonium bleek de lessen uit de eigen KMT niet verleerd en maakten snel en goed schoon.

Tijdens de naborrel schonken zij hun laatste fles rode wijn aan het SB, waarvoor hulde, die naar goed gebruik snel soldaat werd gemaakt. Rond 6 uur was iedereen weg en zijn Steenis en bovengetekende naar de algemene gelopen. De eer en het genoegen was geheel de onze, aangezien wij daar Van Binsbergen in vlees en bloed hebben ontmoet. Rond een uur of half 8 maar een keer afgetaaid en lekker naar bed.

11:39 27/10/2004

Kroegavond

27/10/2004|

De avond begon eerlijk gezegd erg goed. Het was al vrij snel druk, zeker voor een dinsdagavond, maar het leek wel alsof iedereen die lid is van AEGEE-Enschede woensdagochtend tentamen had, want om half 1 verdween drie kwart van de aanwezigen als donderslag bij heldere hemel. Een tiental mensen bleef verbaasd achter en zette zijn of haar goede gesprek voort onder het genot van een Premium Pilsner of een Herfstbokje.
Toen er om kwart over twee nog maar zes man in de kroeg was, inclusief tapper en ondergetekende, heb ik de laatste twee eerstejaars over kunnen halen om te helpen met de schoonmaak. Deze verliep vlotjes, en toen we aan de naborrel zaten kwam Gido Jansen nog even binnen stuiteren na zijn BCP-borrel. Uiteindelijk keurig om 4 uur naar bed.

Tot donderdag!

05:20 24/10/2004

Broertjes & Zusjes avond

24/10/2004|

Wij schrijven 5:19, en net terug uit Asterion van een top-avond: De kroeg was met veel kleuren versierd en ook de bezoekers verrasten ons met verscheidene gewaagde outfits!

De avond begon rustig en het zag er een poosje naar uit dat het feestje niet echt op gang zou komen, maar rond een uurtje of 12 begon de sfeer erin te komen (lees: er was reeds genoeg alcohol geconsumeerd) en het feestje barste los.

Het toppunt van de avond was toch wel de familie Bekke, Manon, Thijs en Marije, bedankt voor de vermakelijke avond! Binnenkort zullen zij in een real-life docu te volgen zijn op de tv Oost onder de naam: de Bekkes!

Ook voor ons eindigde de avond in een gezellig medley van meezingers, mede dankzij DJ Keizer. Na een snelle schoonmaak, na geborreld met nieuwkomer Godelieve en routinee v/d Hoorn. Het was goed, ik ga nu slapen en morgen genieten van een hele dag niks doen!

23:23 20/10/2004

Kroegavond

20/10/2004|

Het was een rustige avond, goed bijgepraat over alle acties op het kamp!

Om een uurtje of 1 vertrok iedereen naar de snekkies voor een laaste versnapering voordat men naar huis ging, om half 2 hingen er nog een paar aan de bar, laatste ronde aangekondigd en na een snelle schoonmaak en naborrel maar eens een poging tot bijslapen gedaan.

Tot in Asterion!