Uncategorized

/Uncategorized
15:17 13/10/2004

Kroegavond

13/10/2004|

De door jaarclub Siccus georganiseerde thema-avond ‘student zijn’ begon al om 20:00 met een lezing van studentenpsycholoog Van Gelder. Er werden veel vragen vanuit de zaal gesteld en het een en ander werd verduidelijkt over deze gratis dienst die door de UT geleverd wordt. Vervolgens had deze jaarclub een filmpje samengesteld waarin typische studentenonderwerpen zoals bier en geldtekort werden behandeld. Tot slot een quiz met als hoogtepunt de vraag ‘Hoe lang moeten aardappels koken?’
Daarna was er de mogelijkheid om rustig een biertje te drinken aan de bar alvorens de door jaarclub Oi Mundo georganiseerde karaoke van start ging. Na de kelen gesmeerd te hebben met een versnapering beet de jaarclub zelf het spits af. Iedereen zong vrolijk mee en ik geloof dat de hele Pakkerij heeft kunnen genieten van de vele zangkunstenaars die AEGEE rijk is! Het was goed!

14:50 08/10/2004

Kroegavond

08/10/2004|

Het begon al vroeg op de avond met het Quenouille BoeQenbal. Er werd getekend, gekleid en verteld. Iedereen deed fanatiek mee en het was leuk om te zien.

Daarna duurde het vrij lang voordat het feestje op gang kwam, maar zo rond een uurtje of half 12 barste het feest los en werd er volop genoten van muziek en menig drankje.

Om 12h werden we verblijd met het een bezoekje van het nieuwe SB van Alpha, dat bij ons een fust op moest halen ivm met de wissel boven. Na een geweldige presentatie van de Alpha-move op het podium mochten ze deze in ontvangst nemen.

Toen de TL aanging liep de kroeg vrij snel leeg, snel schoongemaakt, nog even nageborreld met het nieuwe SB van Alpha en om 6h naar huis, het was een goede, maar lange avond… tot bij de karaoke!!

14:47 01/10/2004

Europese avond

01/10/2004|

De avond begon al vroeg, rond 8h begonnen de eerste mensen binnen te komen om mee te doen aan de Europese Avond. We begonnen met een uitleg van Henny over welke mogelijkheden je hebt om actief te worden op het Europese niveau. Gevolgd door een presentatie van Rutjes over hoe gaaf het is om te reizen geillustreerd met geweldige foto’s en filmpjes!

Vervolgens gingen alle deelnemers naar de klokkenplas voor wat traditionele Europese spelletjes, zoals het fietsenparkeren, het langlaufen etc…

Na de spellen begon het feest langzaam op gang te komen, eenmaal op gang werd het nog een goed feestje! Dit kwam mede door de goede muziek van Guy, die meesterlijck draaide! Na een snelle schoonmaak in de naborrel nog wat “goede” moppen gehoord van Q en toen slapen!

06:10 29/09/2004

Kroegavond

29/09/2004|

Tja, het beloofde een wat rustige avond te worden.. groot deel van de vaste kroeggangers was elders in Europa aan het drinken, en het was dus even afwachten wat deze avond zou brengen. Voornamelijk een rustige avond, aantal kansloze potjes schaak en vooral gezellig bieren, tot om ongeveer 2 uur het noodlot toesloeg…

BINGO werd te voorschijn gehaald, waarop een tiental dapperen zich overleverde aan de genade van de ‘onafhankelijke’ jury. Al snel domineerden taphangen, spoelbakduiken, gezangen, (pitcher) adten en de nodige cijfertjes de kroeg, wat resulteerde in een erg gezellige avond. Uiteindelijk toch gewoon netjes de 4 uur gehaald, gezellige naborrel, en nu ook gewoon niet meer typen, maar beetje bijslapen.. Tot donderdag bij de European Night!

14:21 26/09/2004

SMIT-feest

26/09/2004|

De afgelopen paar weken waren er voor mij persoonlijk enkele momenten waar ik me afvroeg waarom ik ook alweer het SB in was gegaan…….. Maar vanavond maakte alles weer duidelijk, een geweldig feestje!

Rond een uurtje of half 11 begonnen de eerste mensen binnen te druppelen en zoals gebruikelijk begon rond 12 uur het feestje echt op gang te komen! Vanaf 1 uur was het zelfs zo druk dat er een wachtrij aan de deur stond omdat het binnen vol stond..

Er werd goed gezopen, goed geintegreerd mede dankzij de puzzelstukjes en oranjebitter van SMIT, om 4h toch maar weer de onvermijdelijke TL aangegooit en de Asterion stroomde langzaam leeg snel schoongemaakt met hulp van Judith van het SMIT bestuur en een goede naborrel maakte deze topavond af!

Voor mij persoonlijk was het een goede dienst, tot dinsdag!

06:44 24/09/2004

Kroegavond

24/09/2004|

Het was een erg leuke avond, al zeg ik het zelf 🙂
Uiteraard hebben we de nodige Hazes-nummers gedraaid, echter niet teveel, want het moest natuurlijk wel een leuk feestje worden. Dat is zeker gelukt, aangezien we de laatste mensen om vier uur vriendelijk doch dringend moesten verzoeken de dansvloer te verlaten.
Een aanbod van Jelmer om te helpen schoonmaken werd geweigerd, omdat deze jongen z’n ogen al scheel in de kop had staan, om het maar even op z’n Twents uit te drukken.
Na de naborrel hebben we de kroeg om half 7 op slot gedraaid, en dat was het einde van een zeer geslaagde kroegavond…

13:43 22/09/2004

Kroegavond

22/09/2004|

De avond begon al om 21:00 toen Mari?lle haar filmpje kwam opnemen voor haar nominatie voor de activismeprijs van de UT. Het duurde niet lang voordat de eerste gasten een heerlijk glaasje bier kwamen drinken en vervolgens begonnen zij aan een lange reeks glazen Palm (het eerste fust is leeg!). Toen de Tour d’AEGEE was afgelopen raakte de kroeg steeds voller, met name ook veel eerstejaars (waarvoor hulde!). Helaas vond het merendeel na de kamppresentatie (Kamp Vuur) dat het mooi geweest was. Een aantal stukken meubilair besloten echter nog eventjes de bar overeind te houden. Toen om half 3 de laatste ronde erin ging werd er nog even een mooi stukje hardcore gedraaid en begon de schoonmaak die spoedig verliep. Na de naborrel om 4:00 gaan slapen… Tot donderdag!

03:50 15/09/2004

Kroegavond

15/09/2004|

Jawel, daar was hij eindelijk: mijn eerste echte kroegavond als SB’er. De avond was redelijk rustig en tegen twaalf uur leek het erop dat het niet meer drukker zou worden. Maar een half uur later stond de kroeg toch nog redelijk vol en was het uiteindelijk nog erg gezellig.
Hoogtepunt (?) van de avond was Dani?l die (niet eens zat) van zijn kruk af lazerde, maar veel spectaculairder werd het niet. Al met al een goede avond om mijn SB-jaar mee te beginnen, en er zullen ongetwijfeld nog veel meer leuke avonden volgen…

06:17 10/09/2004

Kroegavond

10/09/2004|

Er zijn van die avonden dat je weet waar je het voor doet. Net als de avonden tijdens de intro was het een groot feest zonder problemen en had iedereen een gave tijd. Next Future draaide de sterren van de hemel en zorgde met hun lichten voor een mooie show terwijl Scatenati de soci?teit prachtig had versierd. (Bedankt voor alle tijd die jullie hierin gestoken hebben.)
Over de avond zelf is er niet zo veel te vertellen. Naast de escapades van Van der Hoorn en de zieke Bart S. is er bar weinig gebeurd. Het was gewoon goed.
De zooi die achterbleef was ook goed. Gelukkig hadden we een grote schoonmaak ploeg en was de soci?teit nog vrij snel schoon. Toen alles schoon was en alle dispuutsobjecten en podiumblokken weer op hun plek stonden was het tijd voor de naborrel. Iedereen bleek op dit moment zo gaar te zijn dat ik sinds tijden… voor het eerst nog voor zonsopgang thuis ben.

Welterusten!

13:13 08/09/2004

Shizzl Fizzl SB-Wizzl!

08/09/2004|

Het is een mooi jaar geweest! Het is een woelig jaar geweest!

Een jaar SB is gewoon een top-tijd. Nuchter zijn als iedereen in je societeit zat is, en zat zijn als iedereen dat niet is. Van een aantal incidenten is dan ook de toedracht niet meer te achterhalen, toch mag aangenomen worden dat de oorzaak gezocht moet worden achter het feit dat je als beheerder van het bier, het risico met zich meebrengt dat je persoonlijke consumptie hiervan lineair meestijgt.

Tevens moet worden medegedeeld dat naar aanleiding van een onderzoek van TNO gebleken is, dat onder de hoek waarop de plant de grond raakte, hij onmogelijk van de noodtrap afgegooid kon worden. Tevens bleken de op de plant aangetroffen residuen dermate beschadigd dan een dna-profiel ook geen dader aan kan wijzen.

Ook moet worden medegedeeld dat de getuige die enkele sb-ers het raam van de vereniging bovenons in zag klimmen, op forensische gronden onderuitgehaald is. Het bleek onmogelijk om bij die stand van de zon, om half 7 in de ochtend, te zien wat zich afspeelt op de noodtrap. Tevens is gebleken dat deze getuige, de zogeheten neger-van-de-klokkeplas, dermate in een toestand was, dat hij niet in staat was eervolle en onschuldige sb-ers te herkennen.

Tot zover mijn laatste blaatverhaal.

Veel succes aan het nieuwe SB!