Uncategorized

/Uncategorized
02:56 17/06/2004

IVA

17/06/2004|

Tactus gaf vandaag in het kader van de campagne “verantwoord alcohol gebruik Twente” een Instructie Verantwoord Alcohol Gebruik (IVA). Hierbij leerden de aanwezige tappers en het SB hoe het eigenlijk moet in een kroeg.
Zo werd er bijvoorbeeld verteld dat je dronken mensen niet meer moet schenken en dat je niet meer mag fietsen als je zat bent. /Censuur Maar goed, het hele verhaal werd aangehoord en af en toe onderbroken door de nodige (minder) nuttige vragen.
Na nog even gerustgesteld te zijn met de mededeling dat de beide dames van tactus ook wel van een neut houden werd het afgerond en zijn onze tappers weer een diploma en verantwoordelijkheid rijker.
Er werd afgesloten met teleurstellende Rusland – Portugal, een iets uitgelopen dobbelspelletje en de naborrel.

17:06 16/06/2004

Kroegavond

16/06/2004|

De dag van de wedstrijd!! Nederland-Duitsland! Om 8 uur ging de tap los om te beginnen met de voorbeschouwing. Binnen korte tijd zat de kroeg redelijk vol. Om kwart voor negen, toen de eigenlijke wedstrijd begon, zat de kroeg tot aan de deur toe vol.

Enkele AEGEE-Osnabr?ckers waren uitgenodigd om de westrijd extra spannend te maken. Gelukkig werden ze niet gelynched toen Die Mannschaft de eerste goal scoorde. Het bleef enige tijd rustig, op de toeter van Veldhuis en wat ge-g*dverd*mme na. Maar toen Nederland, in de 81e minuut, toch eindelijk scoorde ging het dak er af. Jammer genoeg bleef het bij een schamele 1-1.

Na de wedstrijd was het nog even druk, maar het begon vrij vroeg weer rustig te worden. Gelukkig hoeft rust niet te betekenen dat een avond ook saai wordt. Zo zaten er drie (oud)-sbers als een stel gepensioneerden aan de bar een beetje ruzie te maken, te weten: Veger, van der Hoorn en Veldhuis. Het ging natuurlijk nergens over, er werd een beetje met water gespetterd, en toen de sb-er tussen beide kwam was het afgelopen! Van der Hoorn en Veldhuis taaiden af en even later werd Veger ook door de vrouw mee naar huis gesleurd.

Uiteindelijk bleef er een mannetje of tien over. Zo zat er een aangeschoten Evert en een (gekgenoeg nog steeds) nuchtere Guy aan de bar. Dan slaat de vindingrijkheid toe: ondergetekende zou even een bvo (in deze context ballon voor onderweg, normaal bier voor onderweg) voor Evert tappen. Dan blijkt zo’n ineens een gaatje voor overdruk te hebben. Waardoor de bediener van de tap helemaal ondergespoten wordt. Tot grootsch vermaeck van de aanwezigen natuurlijk!

Uiteindelijk maar schoonmaken, en toen stond Q voor de deur. Dit maal kwam er niet eens ‘de standaard zin ‘ik wil best schoonmaken, maar ik doe niet de vloer’ uit z’n mond, maar alleen ‘jullie zijn zeker al klaar met schoonmaken?’ … Vooruit dan, Q weer aan de bar bij het naborrelen. Vervolgens toonde Q ook aan dat niet mogelijk is om met een zatte kop te schaken: drie maal achter elkaar verloor hij van de mossel.

Ook het pitcher-atten ging niet meer zo goed als vroegah! Na 2 minuten – de pitcher zat nog half vol – gaf Q het op. De mossel zette ook niet bepaald een record-tijd neer, maar na iets meer dan 2 minuten was de pitcher toch leeg.

Om een uurtje of 5 toch maar afgesloten. Het was inmiddels weer licht en de avond werd besloten door Q in een winkelwagentje achter de fiets over de klokkenplas te slepen. Na meerdere malen ‘Als ik val sla je helemaal in elkaar’, mocht hij toch maar weer gaan lopen!!

Tot donderdag!

06:41 12/06/2004

SMIT feest

12/06/2004|

Een relaxed SMIT-feest met de neger aan de bar die tappers en SB maar bleef lastig vallen, en tja gewoon een goed SMIT-feest. Asterion had ook een primeur, de Steenisvanger van Hamersveld deed zijn nieuwe song “Doe maar doe maar mee” uit de doeken (gebaseerd op O-zone – Dragostea din tei). Tot zover, ik ga weer slapen (6:41).

04:27 11/06/2004

Europese Verkiezingenfeest

11/06/2004|

Zo nu alweer 4:23, de avond begon rustig met maar enkelen die het debat kwamen kijken in Asterion. Na een uurtje druppelden er dan toch wat mensen binnen en er werd overgegaan tot het verkiezingstandenborstelspel waarbij 3 politieke kampen strijdden om de winst dmv het beantwoorden van vragen. Hierna was het nog even druk maar al gauw bleek het terrasweer fataal en snel werd Asterion leeg. Nog genaborreld met de huisgenoot van Bert Beek & Hobby, hij had ook aanhang mee. Uiteindelijk was het 4:27 en ga ik naar bedje toe. Trst!

04:27 11/06/2004

Europese Verkiezingenfeest

11/06/2004|

Zo nu alweer 4:23, de avond begon rustig met maar enkelen die het debat kwamen kijken in Asterion. Na een uurtje druppelden er dan toch wat mensen binnen en er werd overgegaan tot het verkiezingstandenborstelspel waarbij 3 politieke kampen strijdden om de winst dmv het beantwoorden van vragen. Hierna was het nog even druk maar al gauw bleek het terrasweer fataal en snel werd Asterion leeg. Nog genaborreld met de huisgenoot van Bert Beek & Hobby, hij had ook aanhang mee. Uiteindelijk was het 4:27 en ga ik naar bedje toe. Trst!

12:25 09/06/2004

Kroegavond

09/06/2004|

Jaarclub Atomos organiseerde vandaag haar activiteit om de status van eeuwige jaarclub te krijgen. Ze verzorgden een leuke cabaret avond in het vestzaktheater. Atomos betrad zelf als eerste het podium, waarbij ze een toneelstukje opvoerde dat over de geschiedenis van atomos ging: oprichting, activiteiten, etc. Dit alles op een erg leuke manier!

Vervolgens was er een voorstelling van de cabaretier Martijn van Heze, welke ook erg vermaeckelijk was.

Atomos gefeliciteerd!!

Na het cabaret was het tijd om bier in de societeit te drinken, echter een groot aantal mensen vloog naar de terrassen op de oude markt, waar ik ze helaas geen ongelijk in kan geven. Toch was het in Asterion ook gezellig. Om een uurtje of half 3 ging het ligt aan en was het tijd voor de laatste ronde.

04:27 02/06/2004

Kroegavond

02/06/2004|

Een redelijk drukke avond deze avond, het lijkt wel of alle commissies op dinsdagavond vergaderen. Goede ontwikkeling, want des te gezelliger is het in Asterion. Er liepen ook nog wat q-foeten rond, en deze waren heftig foto’s aan het maken (voor de tietencollage??). Toen de schoonmaak gedaan was kwam de struisvogel ineens weer opduiken en het bleek dat die knullemans nog aan het werk was geweest op kantoor 🙂 Al met al een redelijk relaxte dinsdag, welterusten (4:27).

16:39 30/05/2004

Kroegavond

30/05/2004|

Vanwege het feit dat ik woensdag morgen vroeg mijn bed uit moest, om naar belgie te liften, nu pas het stukje…

De avond begon om half negen met een bedankborrel voor de activisten van het congres The Art of Expression. De congrescommissie had voor deegelijcke hapjes gezorgt en door de goede opkomst was het erg gezellig. Er werd dan ook goed genoten van het gratis bier.

Na de borrel bleef het enkele uren druk, maar rond een uur of twaalf begon het dan toch rustig te worden. Gelukkig bleek niet lang daar na de lentebok op te zijn, en kon er naar hartelust genoten worden van de eerste glazen Korenwolf!

Uiteindelijk zijn we om 3 uur dicht gegaan. Na het schoonmaken en een korte naborrel ben ik toch maar m’n bed ingedoken. Met de bieren- en adbijentocht in het vooruitzicht wist ik dat het m’n laatste paar uurtjes deegelijcke slaap waren!

Saluut.

07:40 14/05/2004

Themafeest ‘Happy Days’

14/05/2004|

Het begon allemaal bij een veld Themafeest? in een excel sheet. Van hieruit zou het eerst een blues brothers themafeest zijn, daarna een rock ’n roll feest en uiteindelijk werd het het happy days feest. De aankleding was mooi, er was een band, het duurde alleen erg lang voordat er mensen binnen strompelden. Ook al was het rond 23h/24h nog erg rustig, de mensen die er waren waren al fanatiek aan het swingen. De rest zat nog op terras. De band werd beter en beter, een band van drie waarvan een zong, een de drum deed en een de contrabas (deze laatste zorgde voor de swingende sfeer). Het werd streeks drukker en de band wilde ook maar niet stoppen met spelen, er was relaxed op te dansen en het klonk ook nog lekker. Een van de betere avonden van de laatste tijd, afgesloten met Snekkie-eten en een Weduwe Joustra. Welterusten, ik weet dat iedereen genoten heeft.

05:13 12/05/2004

Kroegavond

12/05/2004|

Mondu stelt teleur!

Dat zou de Tubantia als kop hebben als zij het stukje van vanavond zouden schrijven. De avond begon buitengewoon rustig, maar om half elf kwamen er toch mensen binnen op zoek naar vermaak. Damesdispuut Mondudamo, die volgens hun Almanakstukje zich liever door een hond laten likken dan door hun vriendje, had namelijk de halve vereniging uitgenodigd om te komen genieten van de kroegopdracht die hun pheut ten uitvoer zou brengen. De pheut veelvuldig gesignaleerd en verkleed als groene vlek bleek helaas deze avond niet in actie te komen.
Na anderhalf uur wachten dropen de tevoren enthousiaste leden teleurgesteld af en bleef Mondu in meerderheid achter. De vaste crew die iedere avond de bar overeind houd werd, met een paar bitterballen, nog bedankt voor het wachten (helaas doch vermakelijk uitgedeeld door de huidige lichting Mondu.) Om half twee dropen zelfs de vaste helden en Mondu af en kon de Soci?teit gesloten worden.

Mondudamo, ondanks dit overwegend negatieve stukje ben ik toch oprecht te spreken over jullie massale opkomst. Hulde hiervoor.