sb

/sb

About sb

Deze auteur heeft nog geen informatie verstrekt.
So far sb has created 1132 blog entries.
05:10 10/05/2004

Kroegavond

10/05/2004|

De avond begon rustig en eindigde rustig…. Voor de dienstdoende SB’ers was er weinig actie. Gelukkig bleek tijdens de schoonmaak de avond al in ons voordeel te veranderen. Twee mensen van de eXXXchange wilden graag hun jas hebben en zullen in ruil daarvoor donderdag een liedje zingen.
Na de schoonmaak en naborrel met de tappers hebben we Alpha opgebeld en hebben daar onze avond vervolgd. Niet geheel onverwacht bleken Klifman en Rutjes daar ook te zitten. Klifman hebben wij (SB Asterion dus) daarna uit Flux gegooid en hebben na een uurtje de naborrel bij Taste vervolgd. Het ronde pakkerij was niet compleet zonder weer bij Asterion uit te komen en uiteindelijk is ook daar nageborreld. Om 09:45 ofzo was iedereen te lam en hebben we het daglicht maar opgezocht. Dit tot veel vermaak van de schilders die al 2 uur aan het werk waren. Arbeiders…

05:39 05/05/2004

Kroegavond

05/05/2004|

Soms is het best leuk om tijdens een kroegavond nuchter te blijven ……..

De avond begon erg rustig. Waarschijnlijk doordat het deze dag dodenherdenking was, lieten veel de mensen de kroegavond voor verstek gaan.

Om twaalf uur werd het Wilhelmus ingezet, om vervolgens lekker door te bieren. Enige tijd daarna kwamen bingo-kaarten tegen in een van de kastjes. Toen was het hek van de dam!!

De overgebleven 16 mensen deden vol enthausiasme mee! Iedereen kocht een kaart voor een euro (de hoofdprijs was een rondje voor de zaak, dus eigenlijk hadden we maarliefst 16 winnaars 😉 ).

Rutjes en Hoogstraten verzorgden de avond. Samen deden ze om en om de ballen, en het commentaar. Met microfoon natuurlijk!! Wie een kolom- of rij-bingo had mocht iemand kiezen, die dan een liedje moest zingen. Grootsch vermaeck dusch!

Onder de eerste pechvogels bevonden zich Veldhuis en de Mossel, maar na verloop van tijd had dan ook iedereen een lied gezongen. Een greep uit de collectie: Het chocomel-lied, de Mosselman, Daar wordt aan mn lul gesjord, enz…

Nadat de bingo afgelopen was ging het programma verder. Tot grootsch vermaeck van de aanwezige stamgasten werd een condoom met bier gevuld, welke vervolgens aan de heer van Steenis werd aangeboden.

Na het intermezzo aan de tap, werd het volume van de muziek opgevoerd. De microfoon was inmiddels naar het podium getransponeerd! Uit betrouwbare bron bleek dat bij Taste goed te horen was dat wij heel vals konden zingen.

De pit werd geopend, en er werd dan ook lekker gebeukt, op nummers als ‘Killing in the name of … ‘. De stroob deed ook weer goed werk, vooral bij nr’s als Good To Go. Er werd gehakt, gehost, gebeukt, iig niet veel stilgestaan.

Op het hoogtepunt bleek een enkele idioot het toch erg te warm te krijgen. Zo kon Gido Jansen zijn oerdriften niet onder controle houden en ontblote zijn bovenlijf om vervolgens midden kroeg keihard te gaan staan hakken.

Om 4 uur moest dan toch de laatste ronde ingeluid worden. Met bevrijdingsdag voor de boeg, was dit toch wel een mooie tijd voor de meesten om naar huis te gaan.

Ik ga ff een kroket in de frituur pleuren! Veel plezier morgen en tot donderdag!

15:20 30/04/2004

Jaarclubpresentatie

30/04/2004|

De avond begon met een etentje voor de eerstjejaars jaarclubs, georganiseerd door het bestuur. Erg leuk om te zien en te horen wat de eerstejaars met hun jaarclub willen, en het enthausiasme dat daarmee gepaard gaat! Bestuur, mijn complimenten!

Na het jaarclubetentje stroomde de kroeg enigszins leeg. Tot een uur of elf bleef het ook rustig. Gelukkig begon de kroeg toen vol te stromen, en tegen de tijd dat de nieuwe jaarclub wilde presenteren was er een deegelijck publiek aanwezig.

De jaarclub maakte er een mooie show van en uiteraard was er weer bier! Gelukkig had het publiek dit maal meer respect, en werd er keurig gewacht in de rustpauze midden in de presentatie, tot er fust geroepen werd. Jaarclub Omerta gefeliciteerd met jullie oprichting en maak er wat moois van! Onthou: de kroeg gaat om half tien open, en blijft dit tot in de late uurtjes! Kom dus massaal in jaarclubkleding, en blijf van begin tot eind! Dan wordt de naam Omerta niet snel vergeten! Jullie hebben het dit keer in iig gedaan zoals het hoort! Met z’n allen blijven tot het einde (heb ik de andere sjaarsclubs nog niet zien doen :P).

Na de presentatie bleken de mensen toch zeker wel zin in een feestje te hebben en vooral dankzij de uitstekende draaikunsten van Guy bleef het nog lang gezellig! Guy bedankt!!

De avond afgesloten met een flinke naborrel! Rond een uurtje of 8 nog ff broodjes bij de bakker halen en dan lekker naar bed! Veel plezier met koninginnedag en tot dinsdag!

05:41 28/04/2004

Kroegavond

28/04/2004|

De avond begon vandaag wat eerder dan normaal. De helden van het tappersgilde verzamelden zich om 20:00 om alvast met een schuin oog Marcel & Marcel te peilen.
Marcel is verkoper van Grolsch en inspecteerd zo’n 20 keer per jaar de tapkunsten van tappers door het land. Marcel is winnaar van diverse landelijke tapwedstrijden.
Om 20:30 begon het eindelijk. Er werd gecontroleerd of de tapinstallatie schoon was (uiteraard werd dit uitstekend bevonden) en wat verteld over tappen. Demonstraties werden gegeven waarna onze tappers de routine zelf mochten afleggen en laten zien wat ze waard waren. Twee glazen spoelen, controleren of ze schoon zijn, mooi ??n voor ??n tappen, afstrijken, viltjes neerleggen en ze met een glimlach en een alstublieft aanbieden. Uiteraard werd ook gecontroleerd of de bovenkant van het glas gedurende dit proces niet werd aangeraakt.
Na de eerste ronde viel de helft af waarna de overige zes tappers in twee extra ronden mochten laten zien wie de tapkoning was. Steenis (uiteraard het SB) won glasrijk en werd gevolgd door JW (oud-SB) en Jeroen (Lamballe).
Marcel had met de complimenten van Grolsch wat presentjes meegenomen voor de winnaars en bood zelfs aan om het getapte bier te vergoeden. Gratis bier is lekker want het is… Hulde hiervoor!
Omdat gedurende de tapwedstrijd veel bier werd getapt werd er ook veel gedronken en was het om 21:30 al z???r gezellig. Dit was ook het moment waarop de gewone leden binnen kwamen druppelen. Met de IK’s van AEGEE, Taste en Audentis werd het nog vol ook. De avond kabbelde voort waarna om 03:00 de Societeit is gesloten, schoongemaakt en nageborreld.
Weer een degelijke avond in ons schoone Asterion.

21:53 26/04/2004

Kroegavond

26/04/2004|

Er is nu pas tijd om wat te schrijven, dus bij deze. Guy testte traktor uit en dat ging lekker, Jorn probeerde te tappen met zijn gebroken arm waarvoor hulde, Eljo kwam enthousiast binnen terwijl iedereen weg ging (geen causaliteit), Ruben stond lekker te springen en ging daarna met Rik vervelende Twentse voetballiederen zingen, Rick ter Haar was allerlei figuren op zijn rug aan het ronddraaien, kortom: Het was weer als vanouds 🙂 Om een uur of 3 was het afgelopen en dat was fijn want Rik en ik konden zo wat meer slaap pakken voor het beleidsweekend.

01:07 22/04/2004

Kroegavond

22/04/2004|

Wat leek uit te lopen op een normale, rustige dinsdagavond transformeerde in een waar feest met een aantal mensen die het hakken nog niet verleerd zijn. Dit omdat onze eigen DJ GuyJay de kans kreeg om Traktor te testen op de ge-upgrade versie van de muziek-pc. Al met al een zeer degelijke avond waarbij ook de dienstdoende SB’ers de kans kregen om een aardige hoeveelheid bier naar binnen te werken.
Als je volgende keer op dinsdagavond denkt: ‘Hee, ik heb niks te doen tot half 5 vannacht’ Kom naar Asterion!

05:49 17/04/2004

SMIT feest

17/04/2004|

Een druk SMIT-feest met als thema superhero’s. De superhero uit Ierland was er dan ook om flink bier weg te werken. Het was zo druk dat de politie ons kwam wijzen op het feit dat het toch wel erg druk was, en of het niet wat minder kon. Vandaar dat het 2-eruit-1-erin-systeem van werking ging, wat de nodige frustraties in mensen te boven bracht. Het was eigenlijk gewoon een mooi feest 🙂

08:06 16/04/2004

Kroegavond

16/04/2004|

Goeiemorgen allemaal 🙂

Het was wel weer een mooie avond in Asterion.. Begon allemaal met een wat rustige Agora-discussie avond, georganiseerd door Declamo waar we beneden vrij weinig van meekregen afgezien van wat klachten dat de muziek wat hard stond… Maar ongetwijfeld heel geslaagd…

Later die avond natuurlijk de presentatie van Sicco’s, die niet helemaal vlekkeloos verliep, maar eenmaal draaiende wel erg vermakelijk was. Siccus, sicco’s, gefeliciteerd! Gratis bier bleef lekker wat leek voor een groot feest te gaan zorgen, maar helaas weer uitliep op een bescheiden feestje voor wat die-hards.

Afsluitend bijzonder leuke en vooral ook lange naborrel.. Het pitcher adten was van de partij waarbij het nieuwe record van 42.2 sec. gezet is door meneer RtW. Nieuwe uitdaging voor vd Hoorn 🙂 De man van de mixjes Q verzorgde later wat aardige breinbrekers wat uiteindelijk leidde tot een avond die om kwart voor acht pas klaar was, maar in ieder geval: gezelligheid alom! Prima avondje! Nu is het tijd te gaan slapen, morgen weer vroeg op (14.45u ofzo ;))

Wel aardig trouwens om te lezen dat er nu (8.04u) alweer mensen een goeie tijd wakker zijn 😀

04:21 14/04/2004

xXx infoavond 21.30u

14/04/2004|

Taste had SBwissel en dat heb ik geweten ook. Tip voor volgend jaar: ga pas feliciteren als je 100% zeker weet dat de kust veilig is.

Ik ben haast net zo vies als op mn eigen wissel, maar met het verschil dat ik nu mn nette kleren aanhad.

Maar goed, wat betreft de avond: het was rustig maar gezellig!

04:53 10/04/2004

Open feest ‘Onderwereld’

10/04/2004|

De avond begon rustig met de Pinguins en wat diehards die vlak na het eten al binnen kwamen. Daarna veranderde het aantal mensen nauwelijks tot 23:30. De partygangers kwamen ineens massaal binnenlopen en de Societeit zat om 13:00 stamp vol.

Naast de mooie versiering die de Pinguins hadden gemaakt waren Kadmos en Mondudamo goed verkleed en zorgden voor een goede sfeer. Sussudio draaide de sterren van de hemel en het bier vloeide rijkelijk.

Het was een brilliant feest die richting de vele externen voor goede promo moet hebben gezorgd. Om 04:00 is iedereen rustig vertrokken en kon de schoonmaak beginnen. De Pinguins hielpen goed mee opruimen en de naborrel kon snel beginnen.

Later hebben Tim en ondergetekende nog bij Taste nageborreld en was het om 8:15 tijd om maar eens naar huis te gaan. Tot volgend jaar!