SMIT-feest
Degelijk feestje, stampvol van 00:00 – 02:30, druk tot op het eind.
Tot zondag en/of succes met het leren van tentamens!
Degelijk feestje, stampvol van 00:00 – 02:30, druk tot op het eind.
Tot zondag en/of succes met het leren van tentamens!
Jammer, heel jammer. Ondanks dat er uitnodigingen verzonden waren en er gratis bier was, was niemand die kwam bij de SB info-borrel. Alle huidige Sb-ers en een aantal oud SB-ers waren er om te laten zien, wat het SB precies inhoud en hoe leuk het kan zijn.
Later kwamen er toch wel aardig wat mensen binnendruppelen. Het was een vrij rustige avond waar er veel nagepraat werd over de skivakantie. Op een gegeven moment kwam volledig Oi Mundo binnenvallen, nadat zij kerstdiner hadden gehad. Om 3 uur laatste ronde ingeluid, afgesloten, opgeruimd, schoongemaakt en een anderhalf uur later kon deze jongen zijn bed opzoeken.
Broederschap, loyaliteit,
Vereniging en Soci?teit!
Deze twee regels uit het welbekende lied zijn vanavond verzilverd!
Dank voor jullie aanwezigheid!
Asterion!
Een zeer geslaagde dinsdagavond! Ondanks dat er zo’n 20 mensen op ski-reis zijn was het toch nog gezellig druk in Asterion. Er werden nog volop de beste wensen rondgestrooid en je kon zien dat iedereen zin heeft in het nieuwe jaar! Sommigen is het misschien al opgevallen, op de rand van de bar staat een fooienpot voor Villa Nova, alle fooi die het SB binnenkrijgt gaat hierin. Aanstaande donderdag is ook zeker een avond om niet te missen! De SB’ers hebben samen een fust gekocht waarvan de opbrengst naar Villa Nova gaat. Dus help Villa Nova uit de brand en kom donderdag gezellig een biertje drinken in Asterion!
Een uiterst geslaagde avond met een wat nare bijsmaak.
Villa Nova brandde vandaag compleet af, een grote klap voor de bewoners en ook voor AEGEE-Enschede, die hiermee een van de gavere huizen heeft verloren.
Ik wens hierbij namens het SB de Villa Novianen veel sterkte de komende tijd! Goed dat jullie met zn allen langs zijn geweest!
Maar ondanks deze jammerlijke gebeurtenis, was er een degelijk feest in onze mooie kroeg Asterion.
De avond begon met het Grote Asterionspel, vragen van diverse pluimage passeerden de revue. De kennis over Asterion, haar gasten en de kennis van opmerkelijke nieuwsfeiten van het afgelopen jaar werden getest.
We hadden geen rekening gehouden met een gelijkspel, zodat uiteindelijk een tweede onderschrift bij een foto moest worden verzonnen. Team Leppers kwam beter uit de hoek dan team Van Steenis, die ook niet verkeerd bezig waren. Waar het mis ging bij team Jelmer is tot op de dag van vandaag nog niet duidelijk, om over subjectiviteit van vragen te gaan spreken is wat vergezocht.. 🙂
Na dit spel kwam de klok van Nederland 3 op het witte doek en begon het aftellen, waarna de chaos ontstond:
champagnekurken die door de kroeg vlogen, rijen om elkaar het beste toe te wensen die geen rijen waren..
Dankzij de nieuwe penningmeester van AEGEE in sp? konden we op de klokkenplas genieten van kwaliteitsvuurwerk, het was alleen wel wat koud buiten.
Daarna barstte het feest los, er werd vollop gebruik gemaakt van het feit dat de drank tot 01:00 afgekocht werd; ‘geen zoete wijn meer? O, doe dan maar een vodka-appelsap!’
Al snel reduceerde het aantal nuchtere mensen tot 5, en begon de dansvloer te doen waar hij goed in is.
Na 01:00 kwam er een stroom van AEGEE’ers de Pakkerij binnen, met name de wijn en het sterk vloeide rijkelijk en menig sigaar werd gerookt.
Tot 04:00 een erg goed feest gehad, waarna de minst gewaardeerde taak van het SB uitgevoerd moest worden: mensen de kroeg uit zien te krijgen. We waren graag nog doorgegaan, maar op een gegeven moment is het leuk geweest, de organisatie had veel energie opgeslokt en er was nog genoeg schoon te maken en op te ruimen..
Na het schoonmaken zijn een aantal van ons nog wezen naborrelen bij Rianne de Vries, waar het tot 6:30 erg gezellig was, we kwamen helaas te laat om nog iets van de culinaire hoogstandjes mee te krijgen en we waren te nuchter om de redenatie van ene Gido nog te kunnen volgen 😛
Deze avond heeft weer eens bewezen hoe gaaf onze vereniging eigenlijk is en hoe gaaf het is om een activiteit in Asterion neer te zetten.
Mensen bedankt voor jullie komst, het was top! Volgend jaar weer??
Een Gaaf en Europees 2004 toegewenst, we hopen een ieder dit jaar weer massaal te mogen begroeten in Asterion!
Pff, en nu heb ik denk ik wel genoeg getypt om in aanmerking te komen voor langste logboek-posting ooit 😛
Aanvullingen kunnen hieronder geplaatst worden 🙂
en ook de Skicie was aanwezig met ontzettend leelijcke blauwe truien. 😀
Een rustige doch deegelijcke avond. De stemming zat er goed ook al was het naderen van de kerstvakantie voor velen sein om niet te verschijnen op deze Pre-Vacation-Party zoals MA de MA dat placht te zeggen.
Daniel Sytsma kwam met een betoog voor ‘Champagne voor het Volk!’ Goed gedaan, alles goed uitgezocht. Zeker een puntje voor de volgende vergadering. Ik kan helaas niets beloven.
Bij het schoonmaken kwamen nog wat PauperAudentianen de kroeg binnengestormd, maar die zijn goed op hun nummer gezet uiteindelijk met wat hulp van Niek (Hulde!) Toen deze paupers eindelijk vertrokken waren, en ook buiten niet meer kinderachtig deden, kwam een hele delegatie weer binnen voor een gezellige naborrel.
Asterion!
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk was er weer een tappersdag. We hebben gezellig gebowld, het niveauverschil tussen de banen was duidelijk, maar het ging om de lol. Na het bowlen werd er zeer fanatiek airhockey gespeeld, wat zelfs resulteerde in een kapot glas 😀
Aangekomen in Asterion leuk geborreld met hapjes, maar het was erg rustig. Rond een uur of een toen we bijna op het punt stonden om de kroeg dicht te gooien (om 1 uur al ja, waar was iedereen??) kwam Villa Nova de avond redden.
Ze hadden duidelijk een erg gezellig Kerstdiner achter de rug en hadden hapjes en sigaren meegenomen. Op verzoek is een bepaald kerstnummer eindeloos gedraaid, en ging de eerst zo rustige avond over op een feestje.
Toen het op een gegeven moment mooi was geweest werd de avond nog afgesloten met een heuse escalatie aan de deur, een paar paupers dachten nog even met zn allen binnen te kunnen, maar dat is door bijna iedereen in de kroeg (waaronder de praeses O’cie :P) voorkomen.
Toch apart weer dat een avond zo gevarieerd kan zijn.
Tot donderdag!
LET OP! Je kunt je dan voor het laatst inschrijven voor Oud & Nieuw!
Even een toevoeging op het bovenstaande van mijn zeer gewaardeerde collega Jan-Willem.
Over het nichtje van Sanne: De reden dat ze (tot 2 maal toe)water over zich heen kreeg was het onbehouden aflebberen van een Audentiaan aan de bar. Dit was niet de eerste jongen met wie ze die avond aan het lebberen was.
Ook Roderick van D. heeft gisteravond enig water over zich heen gekregen voor het aflebberen van een meisje welke mij enigszins voorkomt als iemand van Audentis. Toen zij het/hem zat was en de WC opzocht, dacht zij dat de schoonmaakkast ook een geschikte optie was om te ontkomen aan de verleidelijke blik van Roderick
De kroeg was mooi aangekleed, overal hartjes en rode en witte balonnen.
De drive-in was goed, al duurde het wel even voordat het feest op gang kwam.
Door jaarclub Walhalla werd ter gelegenheid van hun 3e dies een fust aangeboden, de eerstejaarscommissie gooide er daarna ook nog een fust in!
Verder opmerkelijke feiten:
-Koolen ging ineens neer (hoe kon het gebeuren??)
-Sanne Heerink had vanavond de hoogste drankrekening..
-Het nichtje van bovenstaande wilde erg graag water over haar heen
-Dat Marten Adema veel plezier beleefde aan het opsluiten van een hulpvaardige SB-er
Dus voor degenen die er niet bij waren: jammer, je hebt weer een zeer degelijck feest gemist!
Eerstejaarscie bedankt voor de organisatie, het was goed!
Asterion!