sb

/sb

About sb

Deze auteur heeft nog geen informatie verstrekt.
So far sb has created 1132 blog entries.
13:19 08/11/2003

Kroegavond

08/11/2003|

Een rustige avond aangezien redelijk wat mensen uitgeput waren van Leuven en Amsterdam. Verder hadden waarschijnlijk redelijk wat mensen (te)veel gezopen op het unionfeest en ook daardoor waren er niet al teveel mensen. Uiteraard waren de die-hards zoals altijd aanwezig en was er ook nog een goede naborrel.
Zaterdag zijn we ook open voor de mensen die nog een biertje willen, aangezien de Polen er voor de laatste avond zijn en anders tot dinsdag 🙂

13:51 06/11/2003

Unionfeest

06/11/2003|

De Bok Is Los, dat was het thema voor het feest. Het herfstbok moest gepromoot worden. Maar ja, er ging nog minder herfstbok door heen dan een normale kroegavond, dus daar ga je met je thema.

Thema of niet, feest was het. UBC speelde de sterren van de hemel en de handen in de lucht, de sfeer was uitermate goed. Het unionfeest was over het algemeen gezien niet echt goed bezocht, de Pakkerij was ongeveer voor tweederde gevuld, maar wij hadden de kroeg eigenlijk nonstop vol staan, en ik heb van horen zeggen dat het bij ons het leukste feestje was :P!~

Toen de band klaar was met spelen was het eigenlijk wel gedaan met de drukte en was het voor ons zaak om de kroeg maar dicht te gooien, ook omdat de band moest opruimen.

Al met al een zeer geslaagde avond, goede sfeer, veel mensen van andere verenigingen of die niet bij een vereniging zitten en nu eindelijk zien hoeveel passie en vreugd (oei, wat een verschrikkelijke uitdrukking) er zich bevind bij AEGEE.

Asterion!

09:29 06/11/2003

Karaoke feest

06/11/2003|

Karaoke .. het klinkt fout … en dat is het ook! Desalniettemin is het ook wel gaaf. Jezelf voor lul zetten voor je medeleden zorgt voor gesamtsgefuhl, tenminste als iedereen mee doet. En dat was ook het geval. Zelfs de meest sceptische mensen waren later ook op het podium te vinden, soms er zelfs niet meer vanaf te slaan. Zo’n beetje elk mogelijk verband – jaarclubs/disputen/huizen/etc – heeft hun zangtalenten aan het publiek laten horen. Ook de polen deden goed mee!

Al met al was er een op en top sfeer. Normaal sta je in de societeit maar met 1 clubje (tegelijk) te praten. Nu was iedereen centraal bezig: als je zelf niet op het podium stond keek je wel naar de gene die er wel op stond! Toen ook nog het AEGEE-lied gezongen werd was het verenigingsgevoel helemaal compleet.

Dit zijn de avonden dat je trots bent op je vereniging en trots bent om SB-er te mogen zijn van deze mooie societeit waar dit allemaal plaats kan vinden.

Gilette, bedankt voor deze leuke avond!

12:59 31/10/2003

Pandemonium Halloween party

31/10/2003|

De avond begon met een etentje en een aantal lezingen. Het eten was goed, en de lezingen interessant (Twentse sagen, magnetische excorcist en een verhaal over gifslangen (met een paar dodelijke slangen in de kroeg!)) De kroeg was omgetoverd tot een ware horrorscene, van spinnenwebben en grafstenen tot skeletten en bloed in de wc’s.
Na de lezingen werd er door Pandemonium een fust ingegooid, het werd al snel een feest, mede doordat de wijn tijdens het eten rijkelijk vloeide 🙂
Rond een uur of 2 begon iedereen massaal af te taaien (geen idee waarom??), uiteindelijk om half vier de laatste ronde ingeluid en na de schoonmaak lekker tot in de vroege uurtjes nageborreld.

10:36 30/10/2003

Kroegavond

30/10/2003|

Omdat Marjon ziek werd en ik de enige was die in staat was om dienst te draaien werd het toch nog een late avond.
Het was gezellig druk en vooral het flaffeldassen en hinkelen van Korsakov en Oi Mundo viel in de smaak, maar het was eigenlijk ook wel een beetje smakeloos.
Om half 3 alle overgebleven mensen eruit getetterd, snel schoongemaakt, hele kleine naborrel en lekker naar alweer mijn warme bedje.

15:59 27/10/2003

SMIT feest

27/10/2003|

Zoals wel vaker, kwamen er een aantal buitenlandse studenten bij ons in de kroeg. ‘Een aantal’ bleek al snel een hele kroeg vol te zijn, met als gevolg dat er binnen een ontzettend leuke sfeer ontstond waarin er veel gedronken, gedanst en gefeest werd. Van het dansen van deze studenten kunnen wij als houterige kaaskoppen nog wat leren, salsa, limbo, mambo… het kwam allemaal voorbij! Gezellig en lang nageborreld met Quirijn, die nog had meegeholpen met de schoonmaak. Welkom in de wondere wereld van Bacardi Q!

17:25 24/10/2003

Kroegavond

24/10/2003|

Mijn toevoeging aan het verhaal van Rik zal bestaan uit een opsomming van enkele huigdelijke feiten van deze avond:

– Er waren niet 1 maar maarliefst 3 marjetta’s in de kroeg.

– Twee pauper audentianen hebben we naar buiten gegooid. De adHoc-jas ging de kinkels met dubbele snelheid voor, dankzij een flinke trap van een waarde lid van ons.

– Enkele Quenouille dames hadden iets te diep in het wijnglaasje gekeken en kwamen dan ook met de meest foute voorstellen om maar andere muziek dan happy hardcore aan te krijgen (Hardcore Vibes is nou eenmaal geweldig! Cultuur man!). Zo heeft Marieke uiteindelijk op de Kadmostafel gestaan en ‘Ich bin wie du’ gezongen (met de muziek uit natuurlijk), de rest van Quenouille zou meezingen, maar zong ipv daarvan het Knoeielied. Het mooiste was nog dat Marieke zich kwam verontschuldigen voor haar dispuut, terwijl we toch flink gelachen hadden.

– Er waren enkele niet-leden in de bar (als introduce), die weigerden zich aan onze mores te houden. Dat dit niet getolereerd wordt is met een paar spetters, een glas water, en de dreiging van een emmer water (hij stond al op de bar), duidelijk gemaakt.

04:39 24/10/2003

Kroegavond

24/10/2003|

Pats Boem! En opeens was het druk in Asterion. Na de filmavond vonden de leden het massaal gezellig om te gaan feesten bij Asterion. En feest was het! Op een gegeven moment stond de Kadmostafel mooi gecentreerd in de kroeg en werd de functie als podium uitgetest. (zoals wel vaker gebleken) met succes! Pats Boem! toen was het ook zo weer rustig en hebben we de kroeg om een uurtje of drie dichtgegooid. Hulde voor een leuke feestavond…
Het is inmiddels half 5 dus ga ik mijn warme bed maar eens opzoeken…

05:18 22/10/2003

Kroegavond

22/10/2003|

Een heel rustige avond die op niets uit zou lopen totdat ineens Mossel een weddenschap sloot om een pot augurken weg te tikken. Hier had hij mooi een half uur voor en hij wist deze te overschrijden met 1 minuut. Uit coulantie heeft hij toch zijn meter bier gekregen die meteen weer terugvloeide naar de leden, hulde daarvoor. Intussen toch alweer 5:18, tijd om naar bedje te gaan, welterusten.

15:41 21/10/2003

KAMP

21/10/2003|

De zaterdagavond van het kamp was erg gezellig. Niet echt druk bezocht helaas omdat veel mensen al naar huis waren. Toch was de avond een succes met een dropping, waarvan iedereen uiteindelijk weer boven water is gekomen, een bierestafette, ja altijd leuk 🙂 En het feestje natuurlijk! Het kwam wat moeizaam op gang, maar toen de drank eenmaal begon te lopen werd het al snel gezellig. Ik heb iig veel lol gehad 😉
Tot in Asterion!