Uncategorized

/Uncategorized
07:32 11/10/2006

HAIP – Jaarclubavond

11/10/2006|

De dinsdag avond begon vandaag een half uurtje eerder dan anders omdat er een druk programma was. Toch waren er al voor openingstijd eerstejaars leden die eens wilden kijken in ons aller Asterion voordat deze officieel geopend was. Dit enthousiasme beloofde nog iets voor de rest van de avond en belooft nog iets voor de rest van het jaar!
Het begon allemaal zo vroeg omdat er vandaag moest worden voorgelicht over activisme binnen de vereniging, als ook over het oprichten van jaarclubs. Het begon dus met een stel powerpoint presentaties, geillustreerd met vermakelijke foto's. Zo werd onder andere het brassen van objecten en/of personen nog eens goed onder de loep genomen.
Nadat de beamer uit was gezet begon de Vrijer met een leuke, interessante pub-quiz vol frisse vragen en opwekkende themes die door de boxen schalden en de bezoekers de oren deed spitsen. Met wat goede geluidseffecten tussendoor om de aandacht erbij te houden werd de quiz vol enthousiasme uitgevoerd en kwam er een terechte winnaar. De prijs werd met veel vreugde ontvangen en in opzienbarend tempo genuttigd.
Op het moment dat de grote wijzer de kleine geheel bovenaan in de klok passeerde, onthulde de trotse jaarclub Geronimo nog hun nieuwe schildje. Deze werd door de vele bezoekers met grote ogen bekeken en de jaarclub werd gefeliciteerd.
De avond ging nog lang vreugdevol door en pas om 4 uur werd de eerste dienst van twee der nieuwe lichting SB'ers afgesloten. Na een korte schoonmaak werd er nog lang nageborreld waarbij twee helden een extra vermelding verdienen: Vincent, als eerstejaars tot half 8 present; en een dubbelspion van Taste genaamd Michiel die ook zijn weg gevonden had richting de bel!!
Het was een mooie, lange avond! Het is nu tijd voor een broodje. Slaap lekker!

17:17 09/10/2006

AEGEE Kamp

09/10/2006|

Het kamp waaar iedereen met smart op zat te wachten! De eerstejaars stonden in de stromende regen klaar voor een zwaar weekend. De organisatie was prima. Alles stond op tijd klaar en iedereen begon aan een tof kamp.
Na de eerste kenningmakingsspellen en de fysieke beproefingen, nachtrugby en bierestafettes, was het tijd voor het feest waar wij als SB al een tijdje van droomden. De SB Valley party! Een bar in het midden, te lelijke korte spijkerbroeken, een paaldanspaal, bacardi breezer, dropshot en pisang, vozen midden op de dansvloer en bovenal genoeg gevarieerde korte muziek van de MusiCie olv Mark en Evan. Het werd een feest tot in de late uurtjes en na een stevige naborrel werd door iedereen weer een bed opgezocht.
De volgende dag begon voor velen weer veel te vroeg met ochtendgymnastiek, waar wij als SB niet eens voor zijn uitgenodigd! Daarna begon de dag echt met de commissierondes, het befaamde fustvechten, creatief eieren inpakken en een vierkamp. Vervolgens mochten de sjaars lekker tot rust komen en moesten de ouderejaars zich een beetje vermaken, zonder bier!
De damesdisputen en het Nederlands elftal mochten de lat hoog leggen met hun spel om zeker te zijn dat de cantus voldoende vermaeck bracht! Dat deed de cantus zeker. Er werd gezongen en de nodige staffen uitgedeeld. Na de cantus was het tijd voor het laatste feest! Wat zeker weer een succes was.
De zondag werd alles afgesloten, was de veiling en werd er door de sjaars weer degelijk schoongemaakt. Zulk een enthousiasme en schoonmaakwoede kunnen we tijdens de komende avonden hard gebruiken, nu Michiel voor 2 weken afwezig zal zijn!
Het was een zwaar weekend voor ons. We hopen dat jullie met volle teugen hebben genoten, net als wij. Er is meer gezopen dan vorig jaar, met minder mensen! Ik heb een vraag voor komend jaar aan de ouderejaars die niet het hele kamp hebben gevolgd. Het kamp is een van de hoogtepunten van het jaar dat wil je toch volledig meemaken en niet vanaf zaterdagmiddag 12 uur?
Hulde voor alle aanwezigen!
Tot in Asterion,

Uw sociëteitsbetuur

05:26 06/10/2006

HAIP – Speeddating

06/10/2006|

Wat een briljante avond! De avond begon met een heuse, nog nooit eerder vertoonde speeddate! Eerstejaars en meerderejaars (ik benadruk toch altijd graag het wezenlijk verschil tussen tweedejaars en ouderejaars, die tezamen meerderejaars genoemd kunnen worden) leerden elkaar in moordend tempo kennen. Zeer succesvol! En om de gave mensen even te porren: Volgend jaar weer!

Toen het daten mooi geweest was gingen de stoelen de kroeg uit, het volume omhoog, de lichten op feeststand en werd er keihard koers gezet naar een goed feest. Het fust dat herendispuut KADMOS iets voor twaalven aanboodt ter ere van hun 13de verjaardag was de druppel die de sfeer deed overlopen. Er werd hard gedanst, de tafel ging naar het midden en vanaf dat moment stond al vast dat het zo zou zijn tot de TL.

De avond werd ook nog poëtisch omlijst door een drietal Alphanen die trachten de status van SB'er te bereiken. Om een fust bier te bemachtigen werden ze uitgedaagd een zelfgeschreven lofdicht voor te dragen voor een schreeuwende sociëteit. Hoewel niemand gehoord heeft wat er nou echt gezegd werd konden ze toch rekeken op een degelijk applaus!

Het speeddaten heeft volgens mij toch meer teweeggebracht dan alleen kennismaking. Met een weekend kamp in zicht werd er heftig geflirt, de grenzen van het toelaatbare werden net niet met voeten getreden.

Goed, al flirtend en zuipend werd het snel 4 uur. We kijken uit naar het kamp met onder andere het themafeest "SB Valley: Lekker&Laag", het fustvechten en ongetwijfeld veel bier en irritante meerderejaars die de eerstejaars ongevraagd wakker houden. Tot gauw!

05:32 29/09/2006

HAIP – MonduDamo Wijnborrel

29/09/2006|

De MonduDamo wijnborrel; gegarandeerd een sfeervolle ambiance, goed gekleedde bezoekers (uitzonderingen als Schoutsen en de zwembroeken daargelaten), lekkere hapjes, een stampvol Chateau Asterion en veel te veel wijn. En mensen die tussendoor bier drinken en veel te lam worden. En Schoutsen, die niet een biertje neemt maar gewoon een fles aan zijn mond zet. Maar om niet te ver af te dwalen; het was een topavond!

Roy de wijnkenner wist een deskundig verhaal te doen over de te schenken dranken en wist en passant nog even te vermelden dat een schroefdop voor wijnen de meest ideale afsluitmethode is. Weer wat geleerd! Mocht het trouwens nog niet duidelijk zijn, het thema was l'Experience de la Renaissance, Frankrijk dus. Het eerste deel van de avond verliep zoals we dat gewend zijn, lekker rustig converseren onder het genot van het rijkelijk vloeiende vruchtennat.

Toen de wijn echter op was waren het de dames zelf die abrupt de volumeschuif omhoog knalden en nog wat restanten van het jaren '90 feest van gisteren door Asterion deden schallen! Het dak ging eraf en het was direct een grootsch feest. En dat is eigenlijk direct de strekking van het verhaal tussen 1 en 4 uur. Mooi feest, lamme mensen, superavondje! En nu ga ik weer naborrellen, goed weekend!

(Het verhaal is natuurlijk ge-edit omdat ik Reniassance eerst verkeerd heb geschreven :P)

10:55 28/09/2006

Lustrum Pakkerij – Jaren '90!

28/09/2006|

Ik kan het maar in 1 woord samenvatten: geniaal! Het begon allemaal wat rustig omdat we al van 20:00 open waren, maar een grote groep eerste jaars zorge er toch voor dat het nodige bier vloeide en de sfeer goed was. Toen later de meesterlijke DJs Settelaer en Vendel binnenkwamen stroomde het al snel vol terwijl de ruimte gevuld werd met de meesterlijke hits uit de jaren 90. Geen enkel toppertje bleef onbeluisterd – ik noem bijvoorbeeld "Max, don't have sex with your ex", "Captain Jack", "Alice" en "Fuck the Macarena". Ook was het erg vet om te zien dat de aussies en cavello's gewoon nog passen en de bijbehorende danspasjes ook nog volledig beheerscht werden. Toen we tegen het einde door ons jaren 90 repetoire heen waren kon onze harde kern der dansers gelukkig nog even uitdansen met hedendaagse liederen. De schoonmaak was gedaan voor we het wisten, dit mede door de hulp van onze AEGEE Taster Dieperink. Dat laatst genoemde naar hetzelfde college moest als De Meester en ondergetekende resulteerde in een feestelijke vertoning in de collegezaal waar we de Grolsch natuurlijk niet ongemoeid lieten. Helaas was het college niet echt interessant en hadden we de grootste moeite onze ogen open te houden, wat resulteerde in mooie kiekjes van De Meester en meer bier voor Dieperink en mij. Toen we in de pauze luidruchting weg stommelde richting ons bedje wisten we het zeker: het was een top avond!

04:48 27/09/2006

HAIP – Spaanse Tapasavond

27/09/2006|

De Spaanse hapjes van de HAIP waren genoeg prikkels voor de leden om en masse naar de kroeg te komen. Het was niet eens mogelijk om aan de bel te hangen want er waren vanaf openingstijd al teveel mensen in de kroeg. Deze gezellige trend werd de hele avond doorgezet. Ook maakte de eerste eerstejaars tapper van het nieuwe jaar zijn debuut, hulde voor Pieter!

Maar het meest opmerkelijke van de avond dat genoemd mag worden is het feit dat de sociëteit voor het eerst in ruim een half jaar weer tot 4 uur 's nachts geopend was! Het was een HAIP activiteit en het was een zeer gezellige avond, reden genoeg voor het SB om alvast weer een voorproefje te geven van de goede tijden die komen gaan. Onder luid gejuich werd het voorstel om langer open te blijven aangenomen, en wij verzekeren jullie dat na de HAIP Asterion weer lekker laat open blijft op dinsdag!

05:46 23/09/2006

SMIT feest

23/09/2006|

Het eerste SMIT feest van het jaar is weer een feit. Al vroeg op de avond was het lekker druk en ook Teddy Rukspin droeg veel bij aan de sfeer door de gehele avond te spelen op de beamer. Het bier vloeide rijkelijk en de sound uit de boxen, gemixed door maar liefst twee deejays, was ook danig aanwezig. De gasten swingden en schuurden als lepeltjes gesmolten suiker tegen elkaar. De aanwezige AEGEE leden waren overduidelijk aanwezig door overtallige hoeveelheden alcohol te nuttigen en zichtbaar te genieten van de party.

Kortom: top feest. top mensen. top naborrel. We nemen er nog eentje! Proost!

07:45 22/09/2006

Kroegavond

22/09/2006|

Ondanks het ontbreken van leden die in Amsterdam waren of die zich met slaap trachten voor te bereiden op een liftavontuur (kansloos natuurlijk, je lift het beste brak!) was het een gezellige donderdagavond! Vanaf strak half tien waren er bezoekers in de kroeg om de gezelligheid te waarborgen. Het feit dat de bok los was droeg hier in grote mate aan bij; het bruinzoete bier smaakte eenieder wel en vloog als warme tosties over de toonbank (bar!).
Naarmate de avond vorderde wisten meer en meer mensen, internen en externen, Asterion te vinden. Er werd zelfs sporadisch wat geklust, voornamelijk geschuurd. Toch zorgde de schitterende afwezigheid van de reizende leden ervoor dat vesting Asterion haar poorten voortijdig deed sluiten. Dit werd echter ruimschoots gecompenseerd door een geniale ende koninghen naborrel vergezeld door tapper, oud SB en een paar verloren Tasters (die echter snel aftaaiden). Na het opnieuw aansluiten van het bier werd de hachelijke barre rit tot het begin van het liftweekend bikkelhard uitgezeten met een schrale cola tot besluit. Het krieken van de dag trotserend verlieten zij de kroeg, het was een mooie avond…

05:56 15/09/2006

HAIP – Open(ings) Feest

15/09/2006|

Wat een avond! Het was een woest genoegen! De avond begon goed met nog nimmer zo druk bezochte eetrondes in de Kater en Christoffels. Vervolgens werd het ritme gevoel van de leden op de proef gesteld met een workshop djembe-en. Bepaalde personen bleken later op de avond echter weinig geleerd te hebben van dit ritme gevoel, toen de beukende beats van DJ Vendel en DJ Evan (die kan Er wat VAN) uit de speakers schalden. De Band Organ X gaf alles wat ze hadden en zorgde ervoor dat de HAIP goed van start kon gaan.
De komende maand zal er weer stevig gefeest worden in ons aller Asterion. Bekijk het programma op de AEGEE-site voor het volledige programma. Wij hebben er veel zin en vinden het prachtig om te zien dat iedereen zich lekker laat gaan. Wij staan er voor jullie en gaan het komende half jaar met de nieuwe lichting er weer hard tegenaan. Ze hebben allemaal de vuurdoop doorstaan en bewezen dat ze terecht hun gilet en das dragen.
Tot volgende week, wij gaan op beleidsweekend!!

19:54 13/09/2006

Kroegavond

13/09/2006|

Eindelijk weer een dinsdag zoals 'ie hoort. Aan het begin van de avond waren er een aanal genodigden voor de bespreking van het strategisch plan, wat er gelijk voor zorgde dat de kroeg vanaf de opening gevuld was met leden die zin hadden in een gezellige kroegavond. Om half tien stipt liepen ook de eerste gasten binnen, ze hadden er duidelijk zin in.

Aan de bar werd luidruchtig gemext en in de kroeg werd met spanning vooruit gekeken naar de HAIP. Tegen het wisselen van de dag klom de TT op het podium om de winnaars van de 36 hours te huldigen, toevallig een h.t. SB'er en een tapper.

Het bleef gezellig tot twee uur, waarna er met een select gezelschap nog degelijk werd genaborreld over eindeloze onderwerpen als kroegbeleid en verenigingszaken. Meer van deze dinsdagen!