sb

/sb

About sb

Deze auteur heeft nog geen informatie verstrekt.
So far sb has created 1132 blog entries.
05:45 02/12/2005

Kroegavond

02/12/2005|

We kunnen terugblikken op een avond die in den beginne erg kansloos leek te worden, echter schijn bedriegt! Even voor twaalven kregen mensen lucht van de foute muziek die gedraaid werd en men ging en masse lam aan het fust wat Incognito erin gooide. Voorafgaand was er de presentatie van de eerstejaarscommissie die het thema van het feest op 15 december bekend maakte: License to kilt. Trek dus die dag de foute kledij maar weer uit opa's kast!

Tijdens de presentatie zorgde Annemieke voor menig hoongelach naar aanleiding van naamsverwarring binnen de commissie. (Eeuwige) jaarclub Gilette wist de weg naar Asterion nog te vinden om aldaar goudgele rakkers te genieten en de stembanden eens ernstig te mishandelen.

(Eerstejaars) Jelmer heeft in de voetsporen mogen treden van menig voorganger die Asterion verward heeft met een kapstok. Hiertoe werd een steenkolenversie van het AEGEE-lied ten gehore gebracht.

Al met al was het voor mij een topdienst! Nu op naar het 2e rondje in de naborrel. Tot dinsdag, waar de Oude Snoeperd samen met zijn zwarte pieten voor de vermaeck zal zorgen. Het belooft goed te worden!

En Veger, 't was inderdaad een verdraaid mooie pizza!

Erratum 6:08uur: Evert lazert van z'n kruk…
Erratum 6:14uur: Evert laat een telefoon flikkeren…
Erratum 6:34uur: Annemieke flikkert Evert tegen de vlakte…

05:56 25/11/2005

Kroegavond

25/11/2005|

Dankzij de geplande IVA-training en de start van het talenproject was Asterion om 21:30u al behoorlijk goed bezocht, maar helaas zonder feestje tot gevolg. Waarschijnlijk speelt afgelopen dinsdag hier voor velen nog een rol bij. Wel werden we tegen het eind van de avond aangenaam verrast door het Asterion mannenkoor (sorry Anita) en Marjolein wist na de TL de weinige aanwezigen nog te vermaken met gezang en als beloning daarvoor mocht ze zowaar haar jas ophalen. Na nog even een impressie in de sneeuw achter te hebben gelaten kon de voorzichtige en koude tocht naar huis aanvangen. Een geslaagde avond.

18:55 23/11/2005

Jaarclubavond

23/11/2005|

Ongebruikelijk vroeg stond Asterion vol met leden in jaarclubkledij. Niet geheel verrassend aangezien het vanavond jaarclubavond was. De sfeer zat er meteen goed in en werd nog eens extra bevorderd door de bierestafette die gewonnen werd door jaarclub Scatenati. Na dit festijn ging het maar door met de gezelligheid. De jaarclubs lieten veel van zich horen, dus wat betreft de profilatie zat het deze avond wel snor.
Na een poging tot het brassen van het bord van Pájaro Bobo bleek dat bij een aantal mensen de alcoholische versnaperingen parten ging spelen. Toch drukte dit de pret allerminst.
Al met al was het een mooie avond die zeker herhaalt mag worden!

05:10 16/11/2005

Kroegavond

16/11/2005|

Altijd goed om aan de drukte te kunnen zien dat de tentamenperiode weer voorbij is. De bok was wederom los, er werd zowaar WKD gedronken en ook de flessen sterk hebben het zwaar te verduren gehad. Uiteraard niet zonder gevolg.

De aan het eind van de avond door Nijhof en Wijers verorberde fles 'tequila' trok veel bekijks en blijkbaar kan zelfs dobbelen aan de bar voor een entertainend schouwspel zorgen. Al met al een meer dan geslaagde avond.

06:58 11/11/2005

HAIP: Afsluiting

11/11/2005|

We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde avond met een vol programma. Na gegeten te hebben bij de blauwe kater, begaf iedereen zich richting Asterion voor de afsluiting van HAIP. Dit werd vormgegeven door het uitreiken van de oorkondes aan de eerstejaars. Daarna verzorgde Arabesque een workshop foute discomoves. Diverse leden werden hierbij op het podium gehaald om aan dit onderwerp hun eigen draai te geven. Vincent de Bruijn spande hierbij de kroon door als een kikker over het podium te springen.

Hierna volgde het belangrijkste onderdeel van de avond: een optreden van onze eigen band: .Punt Uit! Ze brachten diverse klassiekers ten gehore, waarop door iedereen luidkeels werd meegezongen en -gesprongen, ondanks het rustige begin van de avond. De HAIPcie wist de stemming er goed in te brengen door bekend te maken dat de 1000 HAIP-punten ook dit jaar weer gehaald zijn en er een fust Premium Pilsner in te gooien. In no-time was dit fust leeg en ging in Asterion het dak eraf.

Na het optreden werd er door velen nog lang doorgefeest. Achter de bar was de drank soms niet aan te slepen. De afsluiting van de avond werd gevormd door wat meezingers waarbij de nog aanwezige kroegbezoekers hun stemmen lieten galmen. Dat de alcoholconsumptie vanavond bovengemiddeld was, werd duidelijk toen mensen het presteerden om tot drie keer toe Asterion te verlaten en opnieuw binnen te komen. Zij boden zelfs nog aan te helpen met schoonmaken, maar losten deze belofte helaas niet in.
Deze schoonmaak zelf verliep voorspoedig, waarna we na een korte naborrel de deur achter ons dicht hebben getrokken. Tot a.s. zondag bij de Grootsche Asterion Filmavond, be there!

22:33 04/11/2005

Kroegavond

04/11/2005|

Blijkbaar is het niet meer nodig om tijdens het leren van tentamens jezelf enigszins op te peppen met een welverdiend biertje, want druk was 't zeker niet. Tijdens het eerste uur was het slechts Rutjes die in zijn eentje de bar overeind wist te houden en pas daarna kwam men langzaamaan binnen druppelen. Een feestje werd het niet en dus druppelden de aanwezigen, waarvan ongeveer de helft sjaars was, ook weer langzamerhand naar buiten, waarna een handjevol mensen overbleef die trouw de ietwat vervroegde TL haalden.

18:16 28/10/2005

HAIP: Europese avond

28/10/2005|

Topavond! Om 21 uur was er de Europese avond georganiseerd door het TT. Hierbij werden spelenderwijs de Europese aspecten van AEGEE aan het licht gebracht. Sowieso amusant voor de toeschouwers. Als alternatief was er een workshop met BOB viltjes, wat verrassende resultaten teweeg heeft gebracht. De poffertjeslucht trok overigens velen uit hun sociëteit elders in de Pakkerij.

Een feestje erna kwam niet erg snel op gang, maar tegen het einde van de avond raakte een selectie foute muziek bij velen waarschijnlijk een gevoelige snaar. Toptijd! Het duurde dan ook tot half 5 dat er een einde aan gebreid werd. Enkelen hebben het, wegens het niet respecteren van de kroegmores, niet droog kunnen houden en werden daarnaast hardhandig voorzien van een plekje buiten de kroeg.

Na snel schoongemaakt te hebben nog even nageborreld om mij vervolgens richting mn bed te begeven. Nu tentamens leren, maar niet tè lang, want vanavond is er nog een SMIT-feest, tot dan!

13:25 26/10/2005

Kroegavond

26/10/2005|

Een meer dan degelijke en gezellige avond die, waarschijnlijk mede dankzij het feit dat de dag in het teken van het 2e lustrum der Stichting Sociëteit Asterion stond, redelijk druk bezocht werd en, zoals het hoort, door een acceptabel aantal mensen tot aan de laatste ronde en naborrel werd genoten.

Verder uiteraard nogmaals mijn dank voor de vele felicitaties. :7

16:32 14/10/2005

HAIP: Karaoke, thema-avond & Jaarclubvoorlichting

14/10/2005|

We kunnen terugkijken op een koninghen avond. Een avond die begon met een presentatie van onze internal over het oprichten van een jaarclub, deze werd door veel eerstejaars bijgewoond. Vervolgens was er een studentpsycholoog van de UT die een verhaal hield over zijn werk en de problemen waarmee studenten zoal bij hem terecht kunnen. Direct hierna zorgden de Wasbeertjes er met hun karaoke voor dat de avond weldra op gang kwam.

Vele chansons werden ter gehore gebracht, alle niet even zuiver van toon. Vooral de aanwezige Pandemonen en oud-SB'ers lieten hun stemmen door de kroeg schallen. Dit amusante tafereel zette zich enige tijd voort, waarna de jaarclubs N.U.D.S. en *Vertigo de Wasbeertje een lesje leerden over brassen. Na een wat laffe tegenprestatie kregen ze hun Remy weer terug. De heren Wasbeertje trachtten het verenigingslied in te zetten, maar na het falen hiervan heeft de rest van de vereniging het maar overgenomen. Daarna kon het feest echt losgaan in Asterion.

Er werd gezongen, gelald, gesprongen en gedanst alsof het een lieve lust was. Een aantal lastige audentianen aan de deur probeerden ons feestje nog te verzieken, maar toen een van de heren 5 minuten met zijn schoen tussen de deur had gezeten, hadden ze er wel genoeg van. Een tweede aanval van hun zijde werd door ons beloond met een verfrissend glas water.

De avond werd afgesloten met wat deghelijcke knallers en een dito naborrel.

02:58 06/10/2005

Kroegavond

06/10/2005|

Aansluitend aan de Tour d'AEGEE volgde natuurlijk het belangrijkste huis: Asterion! En masse werd er genoten van het bokje wat los was gebroken uit het fust. Een uitermate gezellige avond, waarbij vele nieuwe drankrekeningen het levenslicht zagen.

Gezien de staat van gezelligheid der aanwezigen, werd besloten het onlangs door het SB uitgedachte cocktail-van-de-maand concept te beproeven. Dit resulteerde in onderhandelingen aan de bar over de prijs ("we zijn hier niet in Egypte!" – Nijhof). Uiteindelijk waagde men zich rijkelijk aan de Orgasms en de Long Island Iced Tea's, waarna de volgende ochtend een zware tegenslag bleek te zijn. Grote kans dat dit concept voortgang zal vinden! Wellicht tot donderdag aan de Long Island Iced Tea!