Uncategorized

/Uncategorized
02:58 06/10/2005

Kroegavond

06/10/2005|

Aansluitend aan de Tour d'AEGEE volgde natuurlijk het belangrijkste huis: Asterion! En masse werd er genoten van het bokje wat los was gebroken uit het fust. Een uitermate gezellige avond, waarbij vele nieuwe drankrekeningen het levenslicht zagen.

Gezien de staat van gezelligheid der aanwezigen, werd besloten het onlangs door het SB uitgedachte cocktail-van-de-maand concept te beproeven. Dit resulteerde in onderhandelingen aan de bar over de prijs ("we zijn hier niet in Egypte!" – Nijhof). Uiteindelijk waagde men zich rijkelijk aan de Orgasms en de Long Island Iced Tea's, waarna de volgende ochtend een zware tegenslag bleek te zijn. Grote kans dat dit concept voortgang zal vinden! Wellicht tot donderdag aan de Long Island Iced Tea!

08:04 30/09/2005

HAIP: MonduDamo wijnborrel

30/09/2005|

Ook deze HAIP was er weer de bekende wijnborrel, en wederom was het een avond waar een hoop gebeurde.

Zoals iedere avond was Asterion ook deze avond vanaf half tien geopend, met als grote verschil dat er nu rond tien uur ruim honderd mensen aanwezig waren. Het begin voor een goed feest was er. Alvorens dit feest echt los kwam werd er natuurlijk eerst genoten van de verschillende soorten wijn die waren uitgezocht door de dames van MonduDamo. Twee witte wijnen, gevolgd door een rosé en een rode wijn, elk vooraf gegaan door een stukje informatie over deze wijn. Na de tweede wijn was er een kleine onderbreking, waarbij de PT de nieuwe AEGEE kleding presenteerde. Nadat deze door de leden zeer positief was ontvangen, werd het onder invloed van menig genuttigd wijntje steeds meer een feest. Toen er na het laatste drankje van de wijnborrel een polonaise van ruim vijftig man ontstond was het hek van de dam. Dansen, springen, feesten en zingen, iedereen kwam helemaal los.
Het feest was niet meer te stoppen, en tot het einde van de avond naderde, en het grootste gedeelte van de bezoekers niet meer fatsoendelijk op de benen kon blijven staan, bleef het druk en wist iedereen zich prima te vermaken. Natuurlijk konden zich enkele opstootjes ook niet achterwege blijven, maar ook dat hoort erbij als sommigen meer drinken dan goed voor ze is. Nadat iedereen rond vier uur naar buiten was gewerkt volgde er een zeer snelle schoonmaak, en kon er vervolgens onder het genot van een drankje op een zeer geslaagde avond terug gekeken worden.

21:50 24/09/2005

SMIT-feest: Pink Flamingo

24/09/2005|

In tegenstelling tot de SMIT-feesten aan het eind van vorig collegejaar die relatief rustig waren, was dit SMIT-feest een groot succes. Terwijl het SMIT-bestuur nog bezig was met de aankleding van de kroeg, druppelden de eerste mensen al binnen. Na het uitzetten van de TL en het binnenlaten van wat uitbundig feestende Tasters werd het snel een goed feest. Dit resulteerde in een volle kroeg, waarbij zelfs mensen moesten wachten tot ze naar binnen konden.

Aan het eind afgesloten met nog wat flinke knallers, waarop door ondergetekende flink meegefeest werd. Vervolgens iedereen langzaam eruit gewerkt en begonnen met de schoonmaak. Deze verliep voorspoedig, waarbij wat onsmakelijkheden op het herentoilet de pret niet mochten drukken.

Onder het genot van een drankje en een muziekje de naborrel ingezet om bij te komen van de avond. Tot slot met Jeroen een lekker ontbijtje gescoord bij de bakker om daarna het bed op te zoeken.

02:27 21/09/2005

Kroegavond

21/09/2005|

Het was een typische avond, vooral de mensen buiten de kroeg wisten hun stempel op de avond te drukken door het zingen van diverse liederen, waaronder het Nederlandsche en Duitsche volkslied. In de kroeg was het lange tijd rustig, wij vermoeden dat dit door een excursie naar Brussel komt. Na enige tijd druppelden de mensen binnen en werd er weer flink genoten van de aanwezige Korenwolf.

Opvallend was dat het ouderejaarsvak goed gevuld was, vooral met oud-SB'ers en dat de man/vrouw-verhouding ongewoon gunstig was. Tijdens de avond werden we nog regelmatig gestoord door zatte Tasters en Audentianen die bier aan de deur wilden hebben en gebruik wilden maken van ons toilet. Deze hebben we met veel slap geouwehoer buiten de deur weten te houden.

Wij hopen u donderdag allen weer in de kroeg te zien, zodat we er weer een mooi feest van kunnen maken.

01:10 18/09/2005

HAIP: Grease Lightnin'

18/09/2005|

Je moet er maar van houden, Grease. Gelukkig deden veel mensen dat ook en omstreeks 20u werd de kroeg druk bevolkt. Tijdens de film kon men schaamteloos, met een roze drankje in de hand, het zangtalent ten gehore brengen, met confetti gooien etc. De kroeg was mooi aangekleed en had zeker potentie om een goed feest te worden.

Meteen na de film werd de muziek ingezet en liet men zich het fust van Incognito goed smaken, met een aardig feestje tot gevolg! Leden met vetkuiven/gestippelde rokjes, sjaars, Audentianen en een enkeltje Ius wisten zich goed te vermaken. De schoonmaak bleek echter ietwat tegen te vallen, confetti is porno… maar om 5u kon het TL weer uit, de barverlichting aan en nageborreld worden. Al met al een goede avond, tot dinsdag!

14:32 14/09/2005

Kroegavond

14/09/2005|

De eerste normale dinsdagavond in tijden en het was goed. De opkomst was redelijk hoog en de aanwezigen genoten van de nieuwe Korenwolf en de confronterende foto's en onverstaanbare filmpjes van de Exchange. Na een vlugge schoonmaak nog even uitzonderlijk goed nageborreld en het volledige meezingrepertoire ten gehore gebracht. Al met al een goed begin van het nieuwe jaar.

14:10 09/09/2005

Opening HAIP: Hot And Innocent Party

09/09/2005|

Zoals het een degelijke HAIP betaamt, werd ook HAIP 2005 geopend met een goede avond. Jaarclub Siccus had de avond opgedeeld in een 'innocent'- en een 'hot'-gedeelte. Gedurende het 'innocent'-gedeelte aan het begin van de avond werden de aanwezigen getrakteerd op een voedzaam portie chinees (waarvan de overblijfselen tijdens de naborrel ten zeerste gewaardeerd werden) en een bezoekje aan het lokale bejaardenclubhuis, alwaar de deelnemers zich tussen de fanatieke hangroepbejaarden staande moesten weten te houden tijdens een stevig en ruig potje bingo. Geheel tegen mijn verwachting in (volle bingovellen die worden beloond met kruimeldieven, kantklossetjes en rollators), werd er in dit geval om keiharde cash gespeeld.

Na wat oude dametjes 700 euro lichter te hebben gemaakt, werd de avond hierna voortgezet tijdens het 'hot'-gedeelte, waarbij een salsa-instructeur in een soort van Karl Noten stijl les gaf in allerlei dansen waarbij zowel het vrouwelijke als het mannelijke bekken een belangrijke rol speelden. Na genoeg geheupwiegd te hebben kon dan het feest eindelijk beginnen. Jammerlijk genoeg kwam dit niet echt van de grond, en de hoogtepunten van de avond bleven beperkt tot enkele zeer zatte mensen en 3 inboorlingen die 'chickies wilden kieken' en waaraan ondergetekende de etymologie en de betekenis van het woord 'homofoob' uit heeft mogen leggen. Dat dit niet geheel doordrong mocht de pret niet drukken en met de opmerking 'oh, jij bent zeker zo'n slim studentje' verliet het drietal uiteindelijk de Pakkerij. Desalniettemin was het een vermakelijke avond die door een groep van 10-15 man, waaronder een degelijk aantal sjaars (waarvoor hulde!), nog tot de tl werd meegemaakt.

Siccus hielp met schoonmaken, er werd nageborreld, er werd gechineest en rond een uur of half 7 verlieten wij dan uiteindelijk het pand om, na geconfronteerd te worden met integratie tussen 1e- en 2-jaars, naar huis te vertrekken en aldaar te genieten van een welverdiende nachtrust.

12:31 09/09/2005

SB Wissel!

09/09/2005|

Bij gebrek aan een stukje van de bitches en/of David en Arnica:

Piepschuimballetjes zijn kut.

Leppers, Bekke en Kolhoop: enorm bedankt voor het afgelopen (half) jaar en Nijhof en Wijers: geniet van het komende jaar!

05:29 31/08/2005

Intro: HBO feest

31/08/2005|

Een heus HBO-feest en desalniettemin wist slechts een handjevol HBO'ers Asterion te vinden. Gelukkig waren de leden hier beter in en zo werd het toch nog wel een degelijke avond. Morgen lekker uitbrakken op 't Hulsbeek. Tot dan!

07:20 28/08/2005

Intro: Shake it up Saturday Cocktailparty

28/08/2005|

(Erratum: door Settelaar & Kolhoop)
Een avond met een mooie aankleding en die snel op gang wist te komen, met name door de GuyJay, de cocktails, KADMOS en een enthousiast publiek! Een ongekende sfeer met 's zomerse klanken en complimenteuze cocktails… Tevens wisten zelfs vele ouwe lullen de weg naar Asterion nog te vinden, waarvoor hulde!

Zo'n typische unieke avond waardoor je weer weet waar je het als SB voor doet!

De leden, de nullo's en andere lullo's wisten zich koninghen te vermaken en lieten zich de cocktails goed smaken!:9~

Zelfs na 4'en maakte men nog niet bepaald aanstalten om het o zo mooie Asterion te gaan verlaten. Wat moet je nou als er geen muziek meer is? De zangtalenten aan het groots aanwezige publiek ten gehore brengen! Helaas ontbrak enig talent hierin, gelukkig wel vermaak!

Hulde aan KADMOS en de tappers die zich de gehele avond hebben ingezet, tot en met de schoonmaak! Een goede naborrel was/is hiervan uiteraard het gevolg. Gelukkig is er morgen/vandaag nog de mogelijkheid om heerlijk onder het genot van voedsel en vermaak uit te brakken van deze koninghen avond in ons geliefde Asterion! Tot zo!