Uncategorized

/Uncategorized
10:50 16/02/2004

Filmavond

16/02/2004|

De filmavond was weer geslaagd. Na een hoop gesleep met alle banken die maar in de kroeg en het kantoor te vinden waren konden we eindelijk aan de slag. Onder het genot van een biertje of wijntje is er dan ook gezellig gekeken naar de film Conspiracy.

Er was een gezellig aantal mensen, gelukkig wat nieuwe gezichten t.o.v. de vorige keer. Zorg dus de volgende keer dat je erbij bent!

07:00 14/02/2004

SMITfeest

14/02/2004|

Pff. wat een AVOND! Van 23:30 – 4:00 druk, in wat trefwoorden de avond: gave break-dance act, leuk hip-hop/valentijn-thema, dronken Ieren (fors gebouwd), verliefde stelletjes, veel AEGEE-ers!, ‘beer’, ‘grwolsss’, ‘one’, gezelligheid, topfeest, snelle schoonmaak (hulde voor die mensen!) en een topperrr van een naborrel: moppen, pitcher, en het kaap-jenever-van-tim-spel, Huize l’Amballe, Q, Paulus (d? …) het was goed!

Ik ben blij dat er vanavond eens wat meer AEGEE-ers waren dan de harde kern van 4 of 5 personen, volgende keer weer (met meer)??

Tot zondag bij de filmavond (zegt het voort!) of tot dinsdag (Talenproject of gewoon “even” langs de kroeg ;))

Asterion!

13:30 13/02/2004

Jaarclubpresentatie

13/02/2004|

Het was weer een mooie avond! De Quenouille cyqlus was erg interessant met een lezing over de invloed van film op de maatschappij en andersom. Dat beloofd veel voor de komende twee cyqlus avonden! Verder een mooie jaarclubpresentatie van Manana die er vrolijk een fust ingooiden. Het bier vloeide dus weer rijkelijk en dat was te merken. De Kadmostafel wederom naar het midden van de kroeg en met die voetjes van vloer!
Altijd mooi om dansende mensen te zien die het naar hun zin hebben, vooral als ze achteraf hun fietsleuteltje niet meer in het slot krijgen en hiervoor hulp nodig hebben 🙂
Rond drie uur liep Asterion aardig leeg, dus om vier uur de laatste ronde en na het schoonmaken snel mijn bedje opgezocht.
ASTERION!

13:09 12/02/2004

Kroegavond

12/02/2004|

Het was een niet al te drukke, maar zeker wel gezellige avond. Gedurende de avond kwam jaarclub Scatenati, die net hun dies hadden gevierd, massaal binnen. Scatenati, gefeliciteerd!

Rond een uur of drie was de kroeg toch wel leeg en hebben we de deur dichtgedaan. Terwijl we bezig waren kwam Dani?l nog langs met de mededeling dat hij net naar Osnabruck was geweest en nog helemaal geen alcohol ophad omdat hij moest rijden. Dan moet je toch maar even de barmhartige sb-er uithangen, want iemand nuchter naarhuis sturen dat kan echt niet. Doorgaans komen er aan de deur mensen om bier zeuren, terwijl ze overduidelijk al genoeg hebben. Die moet je niet meer helpen natuurlijk, anders worden ze verwend. Enfin, dus schoongemaakt met Wim en Dani?l, en daarna gezellig even nageborreld.

Die avond gebeurden er wel meer gekke dingen. Normaal als de voordeurbel gaat, staat er een lamme aap van Taste of Audentis voor de deur, die van z’n eigen sb de pakkerij niet meer in mag. Ditmaal betrof het een alchoholverzadigde dame die met haar achterhoofd tegen de bel stond geleund om vervolgens de bel vrij te geven en de gaten tussen de pas gelegde stenen van de oudemarkt op te vullen met de maaltijd van die avond. Een beetje water doet wonderen en er kon weer verder geborreld worden. Uiteindelijk was ik om half 6 thuis ofzo.

13:55 06/02/2004

Jaarclubpresentatie

06/02/2004|

Nou, dat was me nogal een avond!
De avond begon vroeg met een infoborrel van het congres, behalve de mensen van de presenterende jaarclub vond ik de opkomst een beetje laag, maar het was een goed verhaaltje 😀
Daarna kon de avond losbarsten…het begon al lekker, het stroomde lekker vol, maar het feestje was er nog niet echt.
Toen kwam rond half 1 de jaarclubpresentatie. Erg jammer dat er zo door heen gebl?rd werd, getuigd van weinig respect. Het verhaal op zich was trouwens ook wel erg lang, en het leek wel of ‘silentium’ een stopwoordje was…maar goed. We hebben er dus een nieuwe jaarclub bij: Kvas.
Eerst werd er nog een Russisch roggebiertje met citroen uitgedeeld, want Kvas is vernoemd naar dat drankje. Maar op een gegeven moment was het genoeg geweest en werd het fust er maar in gegooid. Dat was het sein om er een feest van de te maken. Het duurde niet lang of de KADMOS-tafel werd in het midden van de kroeg gezet, en hier werd goed gebruik van gemaakt.
De uren werden voorbij gedronken, en gedronken, en gedronken, en sommigen dronken gewoon te veel. Ook het SB-2003-1 had een glaasje op, en stond tesaam het podium onveilig te maken 🙂
Om 4 uur heb ik de laatste ronde er maar in gegooid, maar iedereen had het zo goed naar zijn zijn, dat er maar verzoeknummers bleven komen. Om tien voor half 5 hebben er echt een eind aan gemaakt, niet zonder te eindigen met het AEGEE-lied.
Jammer dat dat het sein was voor een escalatie.
Nadat iedereen de kroeg uit was, flink schoongemaakt want dat was wel nodig :D.
Niels, Quirijn (alweer!) en Tijs bedankt voor het schoonmaken en het was een goede naborrel.

Enschede Asterion, ons thuis, de plaats waar het begon…

06:21 04/02/2004

Kroegavond

04/02/2004|

Tja, een avond die lastig te omschrijven is. Weinig bijzonderheden, het was gezellig, en het bleef langer druk dan verwacht. Uiteindelijk om 3:30 de kroeg gesloten.

O ja, wat wel apart was: de introductie van het communiceren via viltjes. Er is een heel pak viltjes doorheen gegaan tussen het kamp Van Domburg-Van der Hoorn en het kamp Bakker(-Sie).

Michiel en Tim bedankt voor het invallen, en Peter Daemen ‘vo! voor het schoonmaken en naborrelen! 🙂

06:34 30/01/2004

Kroegavond

30/01/2004|

Het einde van de tentamenweek was in zicht en hoewel dat in het begin niet te merken was, hadden een aantal mensen er behoorlijk veel zin in. Asterion stond rond 12 uur dan ook redelijk vol. Het gratis fust van Incognito liet zich goed smaken, maar al met al liep het rond half 2 toch redelijk leeg. Uiteindelijk nog een goede naborrel gehad en zo rond half 7 is het ook voor mij tijd om mn bedje eens op te zoeken.

Tot Asterion!

13:35 23/01/2004

Kroegavond

23/01/2004|

Wat een gezellige donderdagavond! Aan het begin van de avond was het al redelijk druk, met de muziek van Daniel werd het dan toch nog een feestje. Of het nu lag aan de kater van de ALV of van dinsdag, misschien ook door de tentamenweek, Asterion liep toch redelijk vroeg leeg. Maar de avond was erg geslaagd. Een lange naborrel, en daarna eindelijk mijn bed in…Heerlijk!

En mensen, nog steeds, wil je het SB in, of heb je interesse, laat het ons weten op sb@aegee.utwente.nl. We vertellen je graag meer over het prachtige bestuur der Stichting Societeit Asterion!

ASTERION!

16:17 21/01/2004

Wissel ALV, be there!

21/01/2004|

De ALV duurde lang, waardoor we uiteindelijk pas om half 3 in de kroeg waren. Het werd een gezellige avond (nacht) en mede door het gratis bier steeg het alcoholpromilage in de vele leden sneller dan anders.

Heel veel weet ik ook niet meer van de avond, omdat ik ook meer dan degelijk genoten heb van de vele alcholische dranken. Met name de slocktail was funest.

Er rest mij niets meer dan het XVIIe te bedanken en het XVIII van harte succes te wensen.

16:13 21/01/2004

Kroegavond

21/01/2004|

Gebeurt niet vaak dat je om half 10 begint met naborrelen :p..

Om half elf kwamen de eerste paar mensen binnendruppelen, maar het maximaal aantal mensen heeft de 15 niet overschreden!

Desalniettemin was het toch een erg gezellige avond. We zijn nog vereerd met een bezoek van enkele heren collega’s van societeit Flux.

Om twee uur was dan toch iedereen naar huis gegaan en zijn we aan de schoonmaak + naborrel begonnen.