Uncategorized

/Uncategorized
01:26 10/03/2006

Quenouille Cyclus II

10/03/2006|

Het was een avond die helaas niet lang duurde. Maar wel een interessante en creatieve avond. Deze tweede avond van de CyQlus van dispuut Quenouille begon met een lezing over de rol van seks in de, voornamelijk beeldende, kunst. Deze lezing werd gegeven aan de hand van een, laten we zeggen, opmerkelijke presentatie. Aan het woord was een vrouw van de AKI die zelf ook beelden maakt van lichaamsdelen.
Na de pauze werd er door de deelnemers aan de avond flink op los gekleid met de meest vreemde sculpturen als gevolg. Door 2005-I werd er flink gebouwd met stapels vilt die op een gegeven moment weer met veel geraas instortten.

Aanstaande dinsdag opent Asterion haar deuren weer voor de laatste avond van de CyQlus.

03:32 08/03/2006

Gesloten

08/03/2006|

Goed, u begrijpt allemaal dat er vanavond een wissel plaats had moeten vinden. Als SB hebben we dan ook een zeer teleurstellende RvT mee moeten maken.

Laat het duidelijk zijn:
Zonder vereniging geen kroeg, zonder kroeg geen vereniging!

20:42 03/03/2006

Quenouille Cyclus I

03/03/2006|

Oioioi, wat een avond! Het is dus toch zover gekomen, mijn laatste kroegdienst, samen met Rasing en Vendel. De avond begon al vroeg met de eerste CyQlusavond van dispuut Quenouille. Hier vertelde een ex-prostituee haar levensverhaal over het oudste beroep ter wereld. Aansluitend en tussendoor ontstonden er allerhande interessante vragen. Originele vragen werden beloond met oa. handboek voor hoeren:P

Hierna werd een start gemaakt met de queeste naar de juiste muziek. Rond half 12 gaf de congrescommissie haar presentatie en presenteerde haar thema 'media-minded'. Een feestje kon nu echt van start gaan en het SB werd rijkelijk van bier voorzien! Zorgvuldig werd de foute muziek opgezocht en toppers als 'Bier en Tieten', 'Het Slavenkoor' en 'Kleine Café aan de Haven' mochten hierbij natuurlijk niet ontbreken. Tevens gaven de Backstreetboys en Five een comeback nummertje. Als een voorproefje op de wissel (al dan niet op 7 maart), deden een paar nummers van Rammstein de kroeg op haar fundering schudden.Tussen de aanwezigen ontstond een geweldige sfeer, waarbij het podium en de Kadmostafel het weer eens zwaar te verduren kregen.

Ondertussen werd het SB nog meer van bier voorzien! Helaas vonden enkele enorm lelijke Tasters het nodig om de sfeer te verstoren en werd er vervolgens flink geklust aan de hoofden van deze Algemeenen. Het feit dat de halve kroeg meehielp deze situatie de kop in te drukken, geeft toch wel aan dat je kunt rekenen op je leden. Even later stond iedereen nog eens en masse mee te helpen de deur dicht te duwen tegen de lelijke proleten in kwestie. 😀

Tegen een uur of half 5 werd het tijd om er een einde aan te breien, definitief voor lichting SB 05-I. Het feit dat we van alle kanten werden bedankt voor het jaar waarin wij ons hebben ingezet, deed mij (ondanks de situatie met het zoeken naar nieuwe SB'ers) kippenvel geven. Ik moet bekennen dat ik het hierdoor niet meer droog heb kunnen houden. Het was werkelijk een topdienst! Hiervoor wil ik graag alle aanwezigen bedanken! Bij name de tappers van deze avond; Spoorendonk, Sytsma, Schoutsen en Meijer. Het was een fantastisch jaar voor mij! Ik heb er bijzonder veel van geleerd en ik hoop deze mogelijkheid nog op 7 maart over te kunnen dragen.

Uiteindelijk ben ik rond 10u met een warm gevoel naar comaland vertrokken. Tot dinsdag! Alhoewel…

23:19 18/02/2006

Drum 'n Bass feest & Jaarclubpresentatie

18/02/2006|

Al vroeg stonden er mensen in de kroeg om een korte cursus draaien te volgen. Allereerst werd er het één en ander uitgelegd en al snel mocht men zelf actief deelnemen. Ware talenten kwamen naar boven en werden vastgelegd op cd die vervolgens door alle deelnemers mee naar huis genomen mocht worden. Rond een uurtje of tien stond de kroeg nog niet stampvol maar de mensen die er waren werden blij verrast met Drum 'n Bass die normaliter niet ten gehoor wordt gebracht in onze kroeg.
In de tussentijd werden de laatste puntjes op de i gezet voor de jaarclub presentatie. Toen de klok twaalf uur sloeg stond de jaarclub in spe vol spanning te wachten op het sein om naar binnen te kunnen. De presentatie was kort maar krachtig en de totempaal die zij mee hadden gebracht was een groot succes.
Uiteraard werd de presentatie afgesloten met het aanbieden van een fust. Nadat deze op was, werd het voor de aanwezige steeds moeilijker om het tempo van de muziek bij te houden.
Om drie uur echter, was iedereen uitgeput en kwam er een einde aan een avond die zeer vernieuwend was.

06:20 11/02/2006

SMIT-feest

11/02/2006|

Een prachtig SMIT-feest ligt achter ons. Er was geen sprake van topdrukte, maar de sfeer tijdens het feest was erg goed. Tussen één en drie uur werd er flink gefeest en kwamen ook wat Tasters de sfeer proeven.
Daarna werd het snel rustig en hebben we er met de aanwezige tappers nog een mooi feestje van gemaakt op het podium. Momenteel is de naborrel nog in volle gang, na eerst genoten te hebben van een vette hap van de Snekkie.
Merkwaardig is dat Paulus zojuist de IVA-certificaten van hemzelf en David Meijer ingewijd heeft met Twentsch gerstenat.

06:32 10/02/2006

Hollandse Hits Feest

10/02/2006|

Zelden hebben we zo mogen genieten van al het goede dat ons kikkerlandje ons te bieden heeft, met name op muzikaal gebied. Onder het toeziend oog van Hare Majesteit de Koningin gingen de aanwezigen, althans na een lange indrink- en gewenningsperiode, behoorlijk los op klassiekers van Lucas en Gea, Starkoo, De Raggende Mannen, Mannenkoor Karrespoor en uiteraard de door een ieder geliefde Jantje Smit. Zelfs de zorgvuldig samengestelde worst/kaas/drop-hapjes gingen er in als zoete koek. Erg druk was het niet, maar degenen die niet te laf waren om aanwezig te zijn, genoten veelal letterlijk met volle teugen en menig oud SB-pul werd van de muur gehaald. Conclusie: topfeest!

19:53 03/02/2006

Kroegavond

03/02/2006|

Een drukke dinsdagavond! Of nee, het was donderdag. Een mooie opkomst, maar een feestje heeft het niet kunnen worden. Ad hoc cocktail-concepten genaamd 'Tiet', 'Kut' en 'Eikel' werden tot bevrediging genuttigd, waarvoor hulde!

Daarnaast nog een lamme Jansen die iets later naar huis ging dan hij zelf wilde, proleten die de intercom ontdekten en een lange naborrel bij het Taste SB. Uiteindelijk om 11:00 m'n bed ingedoken en net m'n ontbijt genuttigd. Tot dinsdag!

…maar waar was de Veger nou?

21:42 01/02/2006

Kroegavond

01/02/2006|

Een rustige tentamendinsdag waarop *Vertigo haar eerste dies vierde. Dit deden ze in de kroeg door tweemaal bitterballen aan te bieden, deze werden goed ontvangen.
Verder kenmerkte de avond zich door de rust en de goede gesprekken die gevoerd werden. Michiel Rutjes hielp het SB uit de brand door zich spontaan aan te bieden als late tapper en Rogier ontpopte zich als een tweede Klifman.
Ongemerkt zijn we de naborrel begonnen en hebben we om een uurtje of 5 ons bed opgezocht.

17:12 27/01/2006

Kroegavond

27/01/2006|

Jaja, tentamenweek! Echter voor enkelen was de tentamenweek óf kansloos óf achter de rug. Het feestje wat ontstond was van korte duur, maar het podium stond in ieder geval vol met springende mensen! De onlangs geintroduceerde Tia Maria werd volop genoten waardoor de aanwezige voorraad hiervan geslonken is tot nul.

Tegen een uur of 3 bestond de kroeg slechts uit enkele barhangende mensen en enkele Tasters die vermaak zochten. Na een vlotte schoonmaak nog even de bar overeind gehouden en even na 5'en m'n bed opgezocht.

Al met al vond ik het een gezellige avond! In ieder geval was het een opluchting om even met m'n neus uit de studieboeken te zijn. Tot dinsdag of after-tentamen-lamme-donder-bier-dag!

04:22 25/01/2006

Kroegavond

25/01/2006|

Toepen, dobbelen, Zwitserse porno op de beamer, pannenkoek-te-gaan, B52's, welgeteld 1 vrouw, een dronken Paulus, veel drank en geen The Drapes, maar wel Ten Wolde. Kortom, een heugenswaardige en buitengewoon unieke tentamenperiodekroegavond.